۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 80753157
T T
۰ نفر
آيين هاي احياي شب نوزدهم رمضان در خوزستان برگزارشد

اهواز-همزمان با ساير مناطق كشور آيين هاي احياي شب نوزدهم رمضان شب ضربه خوردن مولاي متقيان علي عليه السلام در نخستين شب از شب هاي قدر با حضور مردم مومن و روزه دار خوزستان در اقصي نقاط شهر و روستاي اين استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین های ویژه نخستین شب از شب های قدر در مناطق مختلف شهرستان اهواز مركز استان خوزستان با حضور سخنرانان ویژه، قرائت دعای جوشن كبیر،دعای ابوحمزه ثمالی، برگزاری نماز جماعت، مراسم قرآن سر گذاشتن و توسل به قرآن و چهارده معصوم(ع) برگزار شد.

همچنین گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان ها در خوزستان حاكی است مراسم شب زنده داری لیالی قدر در مساجد، حسینیه ها و اماكن مذهبی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و خداجوی خوزستان برگزار و مردم از حسنات این شب پرفیض بهره مند شدند.

در این آیین ها كه از ساعتی پس از افطار آغاز شد زن و مرد، پیر و جوان در حالی كه كتاب‌های قرآن و ادعیه مذهبی را در دست گرفته بودند به ائمه اطهار (ع) متوسل شده و این بزرگان را واسطه تحقق نیازها واستجابت دعاهای خود در پیشگاه خداوند قرار دادند.

در این شب، شب زنده داران اهوازی به راز و نیاز و عبادت پرداخته و با قرائت ادعیه ویژه شب‌های قدر، دعای جوشن كبیر و ابوحمزه ثمالی، اقامه نماز صد ركعتی، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن زیارت‌های این شب، سرنوشتی خیر را از خداوند متعال درخواست كردند.

در صحن مطهر علی بن مهزیار اهوازی و حسینیه ثار الله اهواز نیز آیین های احیای نخستین شب از شب های قدر با حضور جوانان، جلوه معنوی ویژه ای به این مراسم داده بود.

643/641