۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 80752618
T T
۰ نفر
تيم قايقراني جانبازان و معلولان خود را براي قهرماني آسيا آماده مي كند

بندرانزلي - تيم قايقراني جانبازان و معلولان كشورمان با مربيگري ' نادر عيوضي ' اولين المپيكي تاريخ قايقراني ايران و قهرمان بزرگسالان جهان و آسيا خود را براي كسب عنوان قهرماني آسيا آماده مي كند.

به گزارش ایرنا، اردوی آمادگی تیم جانبازان و معلولان با حضور سه ورزشكار به نامهای ' مهدی زهیدی ' از گیلان ، ' اسلام جاهدی ' از هرمزگان و ' فریدون جشن تیرگان ' از گلستان از روز 31 تیر در تالاب زیبای انزلی آغاز شد.

نادر عیوضی مربی تیم متولد 1353 بندرانزلی از 15 سالگی قایقرانی را به شكل حرفه ای آغاز كرد و در 16 سالگی قهرمان بزرگسالان آسیا شد . وی اولین المپیكی در تاریخ قایقرانی ایران در سال 2000 سیدنی بود و رییس فدراسیون جهانی قایقرانی پیراهن طلایی این رشته را در مسابقات آسیایی به وی هدیه كرد .

حدود 20 مدال از جمله نخستین مدال طلای كایاك ایران در سال 1999 از جمله موفقیت های وی است .

عیوضی در مورد این اردو عصر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با كمك فدراسیون قایقرانی تمرینات را شروع كردیم و امیدوارم تیم را قهرمان آسیا و جهان كنیم .

وی اضافه كرد : تمرینات شامل بدنسازی ، قایقرانی و شنا است و دو نوبت صبح ها و یك نوبت بعد از ظهر انجام می شود .

سرمربی تیم قایقرانی جانبازان و معلولان ایران با اشاره به اینكه دومین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی معلولان آسیا شهریور ماه در كشور ازبكستان برگزار می شود، افزود : ما به كسب عنوان قهرمانی بسیار امیدواریم .

وی یادآور شد: تیم ایران پارسال در مسابقات آسیایی در ایران با كسب یك مدال طلا توسط خودم ، یك نقره توسط ' مهدی زهیدی' و یك برنز توسط ' فریدون جشن تیرگان ' عنوان قهرمانی را كسب كرد .

به گفته وی ، مسابقات آتی در رشته 200 متر تورینگ یك نفره برگزار می شود ولی قرار است روئینگ را هم راه اندازی كنند.

*مهدی زهیدی

' مهدی زهیدی ' كه خود نیز سابقه مربیگری دارد ، سال 1361 در عملیات محرم به افتخار جانبازی نائل آمد و اكنون جانباز 40 درصد است .

وی قبل از جانبازی در رشته های مختلف از دو و میدانی گرفته تا هاكی روی چمن و سالنی ، قایقرانی و تنیس روی میز فعالیت داشت و چندین عنوان قهرمانی از جمله قهرمانی دو و میدانی استان و قهرمان آموزشگاه های ایران را دارد.

بعد از جانبازی تنیس روی میز را از سر گرفت و در استان به مقام قهرمانی در كلاس L9 و در دوبل مدال طلا كسب كرد و به اردوی تیم ملی جانبازان نیز دعوت شد .

زهیدی كه در والیبال نشسته عضو تیم استان و انزلی بود از سال 66 قایقرانی را با تیم عادی شروع كرد و در اولین دوره یك طلا و یك برنز استانی كسب كرد .

مهدی زهیدی پس از آن به عضویت تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان در آمد و چندین مدال كشوری را از آن خود كرد.

وی سال 69 همراه تیم قایقرانی كشورمان در مسابقات جهانی مجارستان شركت كرد و چند دوره نیز مربی تیم ملی قایقرانی بود .

سال 90 با تشكیل تیم ملی قایقرانی معلولان و جانبازان در اولین دوره مسابقات آسیایی در تهران نقره آسیا را بدست آورد .

زهیدی كه همسرش 'مدینه جهانی ' نیز از قهرمانان و مربیان قایقرانی است؛ نسبت به كسب عنوان قهرمانی ابراز امیدواری كرد .

*فریدون جشن تیرگان

' فریدون جشن تیرگان ' متولد 1346 است . وی پس از كسب عنوان سوم وزنه برداری جانبازان و معلولان كشور از سال 85 به طور حرفه ای به قایقرانی روی آورد.

وی در تهران زیر نظر اقلیمی آموزش دید و عنوان سوم آسیا را از آن خود كرد .

جشن تیرگان با ابراز گله مندی از عدم حمایت اداره ورزش و جوانان و هیات ورزش معلولان و جانبازان گلستان، خواستار توجه بیشتر به قهرمانان جانبازان و معلولان شد.

وی افزود: سرمربی هر بار زنگ می زد و می پرسید تمرین می كنی مجبور بودم بگویم توی آبم ولی واقعیت این است كه بدون حمایت چگونه می توانم تمرین كنم.

این دارنده مدال برنز مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا از مسئولان ورزش گلستان خواست با حمایت و تامین مسكن مهر برای قهرمانان آنان را در كسب عناوین بیشتر كمك كنند.

جشن تیرگان گفت : آیا حمایت از ورزش فقط مختص فوتبالیست ها است و ما حقی در این زمینه نداریم؟

*اسلام جاهدی

اسلام جاهدی از قایقرانان شركت كننده در این اردو متولد 1357 بندرعباس است . وی از سال 70 بسكتبال با ویلچر را شروع كرد و با عناوین متعدد قهرمانی از جمله یك مدال طلا در دو و میدانی جوانان كشور و دو مدال نقره ، سال 89 به قایقرانی روی آورد و عنوان قهرمانی كشور را نیز كسب كرد .

این قهرمان قایقرانی از هیات قایقرانی و هیات جانبازان معلولان هرمزگان برای حمایتهایشان قدردانی كرد و از اداره ورزش و جوانان هرمزگان خواست تا حمایت مالی خودشان از قهرمانان این رشته را فراموش نكنند.

این دو ورزشكار از شرایط خوب اردو اعم از پیست مناسب ، مكان اقامت ، غذای خوب و توجه و رسیدگی آقایان عیوضی و زهیدی برگزار كنندگان اردو قدردانی كردند.

اردوی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان كه از روز 31 تیر در تالاب انزلی آغاز شده، 21 روز به طول می انجامد.

شهرستان بندرانزلی از مهدهای ورزش قایقرانی است و تاكنون قهرمانان بسیاری را به كشور معرفی كرده است .ك/4

620/695

سرخط اخبار استان‌ها