۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 80752426
T T
۰ نفر
هر ساعت 300 تا 900 مگاوات برق از نيروگاه اتمي بوشهر وارد شبكه مي شود

بوشهر- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان بوشهرگفت: هم اينك براساس نياز شبكه در هر ساعت 300 تا 900 مگاوات برق از نيروگاه اتمي بوشهر وارد شبكه براي تامين نياز مصرفي مشتركان اين استان مي شود.

سید رضا رضوی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وارد مدار شدن نیروگاه اتمی بوشهر و تامین این مقدار مگاوات برق نقشی مهم در پایداری شبكه بویژه در زمان پیك بار دارد.

وی گفت:انرژی موردنیازمصرفی مردم این استان از طریق شبكه سراسری، نیروگاه اتمی و دیگر نیروگاه ها تامین می شود و هیچ گونه خاموشی برنامه ای در فصل تابستان امسال پیش بینی نشده است.

رضوی بیان كرد: ظرفیت تاسیسات و شبكه های برق استان بوشهر دوهزارو 400 مگاوات است كه پیك مصرف پارسال یكهزارو 247مگاوات بود و امسال پیش بینی می شود در نیمه دوم مرداد به یكهزارو 350 مگاوات برسد.

وی ادامه داد:اگر مردم مصرف بهینه برق داشته باشند نیازی به اعمال برنامه زمان بندی خاموشی نیست و برخی خاموشی های كنونی نیز ناشی از حوادث پیش بینی نشده است.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه كرد: در استان بوشهر 13هزار كیلومتر شبكه فشار ضعیف و متوسط و 12هزارو 700 دستگاه ترانس برای توزیع برق مشتركین نصب شده است.

رضوی ادامه داد: با وجود افزایش مصرف درسال های اخیر اما با اعمال مهندسی های معكوس، دانش، مجدد و ارزش مانع از ناپداری شبكه و برق مورد نیاز مشتركان با شرایط مطلوب تامین شده است.

وی گفت:برق اساس و زیربنای توسعه پایدار است و مردم نیز با صرفه جویی و استفاده بهینه می توانند مسوولان شركت توزیع نیروی برق استان بوشهر را در زمینه سازی برای پیشرفت همه جانبه یاری دهند.

رضوی افزود: هم اینك این شركت انرژی مصرفی مردم را هر كیلووات 700 ریال از طریق بازار بورس خریداری می كند و با احتساب 600 ریال هزینه انتقال، هزینه تمام شده آن یكهزارو 300 ریال است اما به طور میانگین هزینه هر كیلووات برق در این استان 120 ریال به مشتركان عرضه می شود.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت:تعرفه برق مصرفی مردم این استان براساس فصل سرد و گرم اعمال می شود طوری كه 9 ماه از سال با تعرفه گرم و سه ماه نیز تعرفه فصل سرد اعمال می شود.

وی بیان كرد:فرهنگ سازی برای مصرف بهینه برق از سوی صاحبان تریبون و قلم برای جلب مشاركت های مردم نقشی مهم در جلوگیری از اتلاف هزینه های ملی دارد.

رضوی گفت: هم اینك شمار مشتركان استان بوشهر 347هزار مشترك است كه 79درصد آن خانگی است و 75درصد مصرف انرژی نیز به این بخش اختصاص دارد.

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان بوشهرافزود: مشاركت مردم درنگهداری و حراست از تاسیسات و شبكه و برطرف كردن نواقص ازطریق خط ارتباطی 121 امكان پذیر است.ك/3

638/539 /675
۰ نفر