۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 80752422
T T
۰ نفر
مردم بندر امام از آب آشاميدني پايدار برخوردار شدند

اهواز - مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با وارد مدار شدن مخزن پنج هزار متر مكعبي بتني تازه ساخت بندر امام، مردم اين شهر از آب آشاميدني پايدارتري نسبت به گذشته برخوردار شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این شركت، 'محمدعلی صنیعی نژاد' اظهار كرد: با توسعه رو به رشد جمعیت شهری، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مورد نیاز شهروندان شهر بندرامام حائز اهمیت بود.

وی افزود: درهمین راستا در چارچوب طرح كوتاه مدت آب رسانی شهر بندر امام در دو سال اخیر مخزن مورد اشاره با هزینه كرد افزون بر 10میلیارد ریال احداث و پس از یك دوره بهره برداری آزمایشی و با تكمیل تاسیسات جانبی مربوط به طور كامل در مدار بهره برداری قرار گرفت.

صنیعی نژاد هدف از اجرای این طرح را تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم شهر بندر امام برای جمعیتی افزون بر 108هزار نفر تا افق 1410 عنوان و اضافه كرد: برای ساخت این مخزن بیش از یك هزار و 700متر مكعب بتن ریزی و حدود 144هزار كیلوگرم آرماتور بندی انجام شده است.

صنیعی نژاد گفت: ساخت یك ایستگاه پمپاژ و سیستم فیلتراسیون و ساختمان كلرزنی از دیگر اجزای این طرح است كه مراحل تكمیلی ساخت تلمبه خانه بندر امام با ظرفیت 36هزار متر مكعب در شبانه روز با اعتباری حدود سه میلیارد ریال در اواخر سال گذشته به پایان رسید.

سرانه مصرف آب مردم شهر بندر امام در سال مقصد طرح معادل 219لیتر در شبانه روز خواهد بود كه بر همین اساس ساخت یك مخزن هشت هزار متر مكعبی دیگر در این شهر در دست اجراست.

645/641