۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80749561
T T
۰ نفر
رئيس اداره امور صيد شيلات هرمزگان:صيد با قلاب بهترين روش صيادي است

بندرعباس-رييس اداره امور صيد شيلات هرمزگان گفت: اختصاصي بودن صيد(گونه هاي هدف) ،كيفيت بالاي صيد، آسان تر كردن كار در دريا نسبت به تورهاي گوشگير،ارزان و كم حجم بودن ادوات صيد و زيان بار نبودن قلاب در صورت مفقود شدن از مزايايي است كه اين روش را به بهترين شيوه صيادي تبديل كرده است.

به گزارش ایرنا ، مسعودبارانی چهارشنبه افزود: یكی از فعالیت های مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر روی آوردن به تكنو لوژی های جدید صید به منظور دستیابی به صید با كیفیت و با ارزش افزوده بالا بوده كه صید لانگ لاین (قلاب)در مقیاس كوچك برای قایق های صیادی ازمهمترین برنامه های اجرا شده است.

وی ادامه داد:روش صید با قلاب و از گذشته در هرمزگان رایج بوده و روش سنتی صید با قلاب مشكلاتی از قبیل شلوغی عرشه شناور از رشته ها، تلاش فراوان برای جمع كردن قلاب و زمان بر بودن جمع آوری قلاب داشته كه در روش جدید رشته قلاب ، این مشكلات برطرف شده است.

رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان از كاهش هزینه های صیادی وافزایش درآمد،ترویج و بهینه سازی روش صید با قلاب،جلوگیری از نابودی ذخایر و تخریب بسترهای دریایی و بالا بردن ارزش افزوده صید به عنوان اهداف اجرای پروژه صید رشته قلاب یاد كرد.

مسعود بارانی تحویل تعداد 34 دستگاه لاین انداز به صورت ترویجی به صیادان جزیره ابوموسی ، هرمز ، بندر لنگه(كیش،پارسیان و بستانه ) و جزیره هرمز و آموزش این روش صید به صورت تئوری و عملی در قالب دوره های آموزشی و ترویجی به صیادان را از دیگر كارهای انجام شده دانست.

استان هرمزگان یكی از هفت استان ساحلی كشور است كه با بیش از یكهزار و 400 كیلومتر ،دارای بیشترین طول نوار ساحلی در كشور است .ك/3

7192/668