۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 80748867
T T
۰ نفر
افزايش سرانه مطالعه با تحقق اهداف فرهنگي جامعه رابطه مستقيم دارد

ايلام- معاون سياسي، امنيتي استانداري ايلام گفت: افزايش سرانه مطالعه با تحقق اهداف فرهنگي جامعه رابطه مستقيمي دارد.

به گزارش ایرنا، 'حسن بهرام نیا' روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران كل نهاد كتابخانه عمومی استان ایلام اظهار كرد: توسعه كتابخانه ها به عنوان مراكز مهم فرهنگی از مهم ترین عوامل تحقق این امر است.

وی كتابخانه ها را بسترساز تحول و توسعه در جوامع عنوان و افزود: مطالعه و افزایش كتابخوانی و آگاهی مردم از زیرساخت های عمده توسعه فرهنگ در هر جامعه محسوب شده كه باید برای رشد این شاخص اقدام لازم انجام شود.

معاون استاندار ایلام اضافه كرد: كتاب باید به عنوان كالایی ضروری در سبد خانوارها قرار گرفته و مردم نسبت به مطالعه رغبت نشان دهند.

بهرام نیا یادآور شد: وجود كتابخانه‌های عمومی باعث رشد و شكوفایی اندیشه افراد می ‌شود و زمینه مشاركت فعالانه افراد را در امور فرهنگی و اجتماعی فراهم می ‌كند.

وی ایلام را قدمگاه شهدای دفاع مقدس برشمرد و تاكید كرد: استان ایلام به واسطه هشت سال جنگ نا برابر و تحمیلی از نظر روند رشد و توسعه از قافله كشور بازماند اما با عنایت دولت و مسوولان كشور بخشی از عقب ماندگی های استان ترمیم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بیان كرد: خوشبختانه در سال های اخیر اقدام های خوبی در حوزه فرهنگی این استان انجام گرفته ولی همچنان باید این روند توسعه و شتاب گیرد.

بهرام نیا ابراز امیدواری كرد با توجه و عنایت همه مردم و مسوولان شاهد افزایش و ارتقا مطالعه و در پی آن توسعه همه جانبه در كشور باشیم. ك/2

7171/540