۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8074720
T T
۰ نفر
حزب الله :مساله سلاح مقاومت و قدرت آن خارج از بحث و بررسی های دوحه بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/29 بیروت - رییس فراکسیون نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان و رییس هیات حزب الله در گفت وگوهای دوحه گفت مساله سلاح مقاومت و قدرت آن از بحث و بررسی های مطروحه در دوحه بود.
محمد رعد روز یکشنبه در گفت گو با تلویزیون المنار شبکه دیداری حزب الله افزود:تلاش کردیم به دستور کار نشست گفت وگوهای ملی بین سران سیاسی لبنان در دوحه که بیانیه کمیته وزرای خارجه عرب در بیروت آن را مشخص کرده بود پایبند باشیم .
وی با انتقاد از برخی که با تلاش به مظلوم نمایی کوشیدند نشان دهند که به آنان ظلم شده است تا دست آوردی کسب کنند افزود در جریان حوادث اخیر لبنان 14نفر به دلیل گشودن آتش از سوی هواداران گروه سیاسی حاکم بسوی تظاهرکنندگان شهید شدند.
رعد افزود شبه نظامیان گروه حاکم اقدام به درگیری کردند که این اعمال تحریک آمیز منجر به ایجاد راه حل نخواهد شد و ما از آرمان های ثابت و ملی لبنان چشم پوشی نخواهیم کرد.
رییس فراکسیون نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان افزود: درباره تشکیل دولت آینده هنوز به توافق نهایی نرسیدیم اما در این زمینه طرحی وجود دارد که همه مایل به قبول آن هستند.
رعد گفت ما آماده گفت وگو با جهان هستیم و مساله مقاومت را کسی در نشست دوحه مورد بررسی قرار نداده زیرا امری قطعی و نهایی است و هرنوع سخن از طرح مساله مقاومت ، سلاح و قدرت آن در آغاز نشست گفت وگوهای ملی در دوحه قطر صحیح نیست .
شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر نخستین دور گفت و گوهای سران لبنانی را جمعه شب در دوحه افتتاح کرد و سپس در ادامه نخستین نشست گفت وگوهای دوحه صبح و عصر روز شنبه ادامه پیدا کرد.
در نشست روز شنبه دوحه سران سیاسی لبنان در مورد تشکیل کمیته شش جانبه برای بحث درباره قانون انتخابات و کمیته عربی و لبنانی مشترک و دولت آینده لبنان موافقت کردند.
این نشست به ابتکار اتحادیه عرب و در پی دو روز دیدار و گفت و گوی حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر ، عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب و شماری از وزیران خارجه کشورهای عربی با سران احزاب و گروههای لبنانی برگزار می شود.
طی یک سال گذشته این نخستین نشست گفت و گوهای ملی و مهم بین سران سیاسی لبنان برای کمک به حل بحران این کشور است .
خاورم 2082** ** 1514 شماره 058 ساعت 14:14 تمام
۰ نفر