۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۹
کد خبر: 80746978
T T
۰ نفر
بر اجراي برنامه هاي پيشگيري اوليه از اعتياد با جديت بيشتر تاكيد شد

سمنان - رئيس كميته فرهنگي و پيشگيري شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: شناسايي و اجراي برنامه هاي پيشگيري اوليه از اعتياد در مناطق آلوده با جديت بيشتري انجام شود.

'جعفر جندقی' روز دوشنبه در نشست كمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ضمن تأكید بر لزوم و تقویت اجرای برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد در مناطق آلوده گفت: با توجه به آسیب پذیری زیاد و احتمال سرایت اعتیاد در افراد در معرض خطر به خصوص در مناطق آلوده و پرخطر، شناسایی و اجرای برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد در مناطق آلوده و آسیب خیز توسط دستگاههای فرهنگی و پیشگیری استان باید با جدیت بیشتری انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان وی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش و آگاه سازی عموم مردم به خصوص افراد در معرض خطر اعتیاد تأكید كرد: پیشگیری اولیه از اعتیاد برای آحاد جامعه و پیشگیری ثانویه برای افراد در معرض خطر و آسیب پذیر برای جلوگیری از آلودگی به اعتیاد و پیشگیری ثالیثه برای افراد معتاد و مصرف كنندگان مواد مخدر و روان گردانها بمنظور كاهش عوارض و پیامدهای اعتیاد اجرا می شود.

وی افزود: در این خصوص آموزش افراد بسیار با اهمیت است و باید با هدف تغییر رفتار و بصورت مستمر و به فراخور فهم جامعه هدف صورت گیرد.

جندقی بر ایجاد كارگروه شناسایی مناطق آلوده و آسیب پذیر در استان سمنان با مسوولیت اداره كل بهزیستی و با همكاری دستگاههایی نظیر آموزش و پرورش ، كمیته امداد امام خمینی (ره ) ، سپاه قائم آل محمد (عج) ، دادگستری و نیروی انتظامی و نیز كارگروه بررسی شیوع مصرف مواد محرك در دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی با مسوولیت دانشگاه سمنان و با همكاری سایر دانشگاههای استان تاكید كرد.

وی خاطر نشان كرد: این كارگروه ها با هدف هم افزایی توان دستگاههای مرتبط و با تشكیل جلساتی مجزا، به تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در مناطق آلوده در محله ها و محیط های آموزشی پرداخته و پس از شناسایی افراد در معرض خطر مداخلات لازم توسط مراكز مشاوره صورت می پذیرد.

'محمدرضا ‌رضوانی' مدیركل آموزش و پژوهش استانداری سمنان نیز در این نشست به ارائه گزارش اجرای برنامه آموزش مصوب مدیران و كاركنان ادارات در 18 دستگاه اجرایی استان و آموزش قریب پنج هزار و 500 نفر در سال 91 پرداخت.ك/1

599/608