۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80743756
T T
۰ نفر
تكميل سه مجتمع آبرساني شهرستان بروجن 35ميليارد ريال اعتبار نياز دارد

بروجن، شهركرد- مديرآب و فاضلاب روستايي شهرستان بروجن گفت: تكميل سه مجتمع آبرساني روستايي در اين شهرستان 35 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

به گزارش ایرنا، 'غلام ایدر' روزشنبه در نشست كمیته سلامت آب شهرستان بروجن گفت: مجتمع آبرسانی روستایی 'كنرك' شامل روستاهای وستگان، مورچگان، كنرك سفلی، كنرك علیا و كردشامی با 900 خانوار، 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه برای تكمیل و تجهیز آن 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: مجتمع آبرسانی روستایی 'سیبك' شامل روستاهای سیبك، احمد آباد، سیف آباد، دستگرد و شهرك دستگرد با 800 خانوار، 35 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و تكمیل آن 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ایدر افزود: مجتمع آبرسانی 'حسین آباد' شامل روستاهای حسین آباد، كنك علیا، كتك سفلی و چرمینه با 100 خانوار حدود 15 درصد پیشرفت فیزیك دارد كه هزینه تكمیل و تجهیز این طرح نیز پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته وی، طرح آبرسانی روستای 'ده توت' نیز با 48 درصد پیشرفت فیزیكی دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار بروجن نیز در این جلسه با بیان اینكه هم اكنون 70 درصد جمعیت روستایی شهرستان بروجن زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی است، گفت: آب شرب 23 روستای این شهرستان نیز بصورت خوگردان(ثقلی) تامین می شود.

'فتاح كرمی' با بیان بحران كم آبی و تامین آب شرب در شهرهای این شهرستان افزود: هم اكنون تامین آب شرب در شهر 'سفید دشت' با تانكر انجام می شود.

وی اظهار داشت: تامین آب شرب شهر بروجن نیز با مشكلاتی مواجه است و احتمال جیره بندی و قطعی آب وجود دارد.

فرماندار بروجن با هشدار به مردم و شهروندان در خصوص صرفه جویی در مصرف آب ادامه داد: در صورتی كه شهروندان بروجنی 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی كنند با قطعی و جیره بندی آب مواجه نمی شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن دارای شش شهر، 42 روستا، 121 هزار نفر جمعیت است و مركز آن در فاصله 62 كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

7361/558/