۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵
کد خبر: 80743657
T T
۰ نفر
تردد در دور اول سفرهاي تابستاني در راه هاي گلستان 18درصد افزايش يافت

گرگان - كارشناس مركز مديريت راه هاي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان گفت: ميزان تردد در دور اول سفرهاي تابستاني در محورهاي مواصلاتي استان، 18 درصد افزايش داشته است.

مرجان مهدیزاده روز شنبه در این باره اظهار كرد: از ابتدای شروع طرح تابستانی از هجدهم خرداد تا هجدهم تیر جاری، تردد بیش از 7،5 میلیون دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان گلستان به ثبت رسید كه این آمار نشان می دهد میزان تردد نسبت به ماه قبل 18 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ترافیك آنلاین راه ها در 24 محور مواصلاتی استان گلستان، آمار كل تردد در دور اول سفرهای تابستانی، هفت میلیون و 533 هزار و 266 وسیله نقلیه بوده كه سهم خودروهای سنگین از این تردد، یك میلیون و 31 هزار و 963 وسیله معادل 14 درصد كل تردد استان بوده است.

وی اضافه كرد: بیش ترین نرخ این جریان ترافیكی مربوط به محور علی آباد - گرگان با تردد 32 هزار و 717 وسیله و كمترین میزان تردد مربوط به محور مرز پل - اینچه برون با میانگین یك هزار و 228 وسیله در ساعت بوده است.

كارشناس مركز مدیریت راه های اداره حمل و نقل و پایانه های گلستان، سرعت تردد در شبكه راه های دارای ترددشمار استان در مدت مذكور را 82 كیلومتر در ساعت عنوان كرد و گفت: بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل این آمار، رانندگان نسبت به رعایت فاصله طولی توجه كافی نداشته اند، لذا رعایت فاصله طولی مجاز با وسیله نقلیه جلویی را در جهت حفظ ایمنی خود و سرنشینان اكیداً توصیه می كنیم.

مهدیزاده در پایان اعلام كرد: هموطنان می توانند با ارسال كد شهر مبدأ و كد شهر مقصد به سامانه پیام كوتاه 1000141 ، از آخرین وضعیت راه های مورد نظر و مسافت بین شهرها اطلاع یابند و هم چنین برای آگاهی بیش تر به پایگاه اطلاع رسانی مركز مدیریت راه های كشور به نشانی www.iran141.ir مراجعه كنند.

602