افزايش 8 درصدي جابه جايي مسافران توسط ناوگان عمومي در طرح تابستاني

تهران - مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي پيش بيني كرد كه ميزان جابه جايي مسافران توسط ناوگان عمومي در طرح تابستاني 92 به ميزان 8 درصد رشد يابد و براين اساس تعداد مسافر جابه جا شده به حدود 169 ميليون نفر افزايش يابد.

'محسن حاج اسماعیلی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح تابستانی امسال كه از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه انجام می شود، با توجه به افزایش هزینه سایر مدهای حمل و نقل، اقبال عمومی نسبت به استفاده از ناوگان جاده ای به ویژه سرویس های VIP به مانند طرح نوروزی امسال، افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای سفرهای تابستانی پس از پایان ماه مبارك رمضان، اظهار داشت: راههای برون شهری كشور در این مدت از تراكم نسبی و جابه جایی قابل ملاحظه مسافران برخوردار خواهد بود.

حاج اسماعیلی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص پیش فروش بلیت اتوبوس گفت: در این راستا هماهنگی لازم با تشكل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر استان برای پیش فروش بلیت در محل پایانه های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مركزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شركت های مسافربری برای سرویس های هر شركت و در صورت نیاز دایر كردن تعداد مناسبی از دفاتر متمركز در سطح شهر و تعیین ساعات كاری مناسب و كافی برای آنها جهت پیش فروش به صورت مشترك انجام شده است.

مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینكه نظارت كافی بر نحوه عملكرد پیش فروش بلیت اتوبوس توسط این اداره كل صورت خواهد گرفت، افزود: حضور مستمر و فعال دفاتر نمایندگی سازمان در پایانه های مسافری و رسیدگی به امور محوله، اعمال نظارت مضاعف بر عملكرد شركت ها و موسسات حمل و نقل مسافر، تامین پوشش مناسب به منظور برقراری ارتباط با مسافران و پاسخگویی و راهنمایی مسافران از طریق نمایندگی های سازمان، تلفن، اینترنت و به ویژه سامانه ارتباطی پیام كوتاه به شماره 3000143 و توزیع فرم های نظرسنجی از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سطح خدمات در ایام طرح تابستانی امسال است.

حاج اسماعیلی سپس تعداد نیروهای فعال در طرح تابستانی را افزون بر یك هزار و 100 نفر در سراسر كشور برشمرد و گفت: بیش از 19 هزار و 500 دستگاه اتوبوس شامل 2 هزار و 400 دستگاه اتوبوس VIP و 10 هزار و 600 دستگاه اتوبوس ویژه و 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس عادی در طرح تابستانی امسال مشغول به خدمات رسانی به مسافران است .

به گفته وی، همچنین 34 هزار و 800 دستگاه مینی بوس شامل 4 هزار و 500 مینی بوس ویژه و 30 هزار و 300 دستگاه مینی بوس عادی و 35 هزار و 500 دستگاه سواری كرایه علاوه بر ناوگان اتوبوس در طرح تابستانی سال جاری مشاركت دارند.

حاج اسماعیلی در ادامه تصریح كرد: هماهنگی با سازمان های دولتی، نهادها و كارخانه ها به منظور استفاده از خودروهای مسافری مناسب برای پشتیبانی و تقویت ناوگان عمومی در طول اجرای طرح در صورت لزوم، هماهنگی با تشكل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر به منظور تامین ناوگان كشیك در مواقع لزوم و عدم ارایه سرویس دربستی در برخی ایام و روزهای خاص در طرح تابستانی بنا به صلاحدید ادارات كل استانی از دیگر اقدامات انجام شده در طرح تابستانی است.

اقتصام (4) ** 1574**1601**
۰ نفر