30 درصد خودروهاي سواري داخلي با استاندارد يورو4 توليد مي شود

تهران – مدير كل دفترصنايع ماشين سازي و نيروي محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اكنون 30 درصد خودروهاي سواري كشور در حد استانداردهاي يورو چهار توليد مي شود.

' كیومرث فروتنی ' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ضرورت تولید خودروهای یورو چهار عرضه بنزین یورو چهار است ، زیرا اگر این خودروها از بنزین یورو چهار استفاده نكنند، پس از مدتی برخی لوازم یدكی موتور آنها تخریب می شود.

وی اظهارداشت: خودروسازان داخلی از مدتها پیش خودروهای یورو چهار نمونه خود را تولید كردند تا بتوانند به موقع نسبت به تولید انبوه این خودروها اقدام كنند.

مدیر كل دفترصنایع ماشین سازی و نیروی محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت در عین حال تصریح كرد: هم اكنون به غیر از خودروهای پارس ، سمند و پراید همه خودروهای سواری كشور با استاندارد یورو چهار تولید می شود.

این مقام مسئول اظهارداشت: هرچند كه در شرایط تحریم ، دوستان ما در وزارت نفت به دنبال عرضه بنزین یورو چهار به صورت گسترده هستند، اما هم اكنون تنها در 20 جایگاه تهران این نوع بنزین عرضه می شود.

فروتنی با اشاره به میزان تولید خودروهای سواری در كشور یادآورشد: تحت تاثیر تحریم ها در حال حاضر تولید خودرو در كشور با نوساناتی مواجه است اما همكاران ما در وزارت صنعت ، تولید خودروسازان داخلی را به صورت مستمر و دوره ای پایش می كنند، تا كیفیت محصولات آنها كاهش نیابد.

مدیر كل دفترصنایع ماشین سازی و نیروی محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید خودروهای سنگین متناسب با استانداردهای یورو چهار نیز گفت: با توجه به عدم عرضه گازوییل یورو چهار،هم اكنون هیچ خودرو سنگینی با این استاندارد در كشور تولید نمی شود.

اقتصام(4)**1108**1601**