۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 80736914
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل: پدافند غيرعامل كاهش آسيب هاي جامعه مي شود

اردبيل - استاندار اردبيل گفت: پدافند غيرعامل موجب افزايش بازدارندگي و كاهش آسيب هاي جامعه مي شود.

به گزارش روز یكشنبه استانداری اردبیل ، اكبر نیكزاد در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان افزود: تاسیساتی كه از اهمیت حیاتی برخوردار هستند باید از سوی دستگاه های ذیربط به شكل مناسب ارزیابی شده و چگونگی امداد رسانی و انجام كارهای پیشگیرانه در آن احصا شده و مورد توجه قرار بگیرد.

وی یكی از مهم ترین مسائل ایمنی پروژه ها را لحاظ كردن ضرورت های پدافند غیرعامل در پروژه ها دانست و گفت: به هیچ پروژه ای بدون فراهم كردن اسباب عملیاتی پدافند غیرعامل و مجوز ماده 215 اجازه آغاز عملیات اجرایی داده نمی شود چرا كه توجه به پدافند غیرعامل تنها در راستای مسائل امنیتی نیست.

وی خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه اجرایی به پدافند غیرعامل شد و افزود: نیاز است مدیران اجرایی نسبت به تقویت حوزه های نظارتی اقدام كرده و با اتخاذ تصمیم صحیح واصولی در زمان وقوع حادثه زمینه كاهش اثرات بلایای طبیعی را فراهم كنند.

استاندار اردبیل فرهنگ سازی و آموزش را از اولویت های جدی شورای پدافند غیرعامل استان ذكر كرد و گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه پدافند غیرعامل باید فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و تنها راه تحقق این امر ارائه آموزش های صحیح به دست اندركاران مربوط است.

8124/594/530