۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8073615
T T
۰ نفر

پرسه :اسراییل با سرقت زمین فلسطینی ها دولت تشکیل داد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8073615
پرسه :اسراییل با سرقت زمین فلسطینی ها دولت تشکیل داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/25 وین - روزنامه پرسه چاپ اتریش روز چهارشنبه نوشت : اسراییل در سال 1948 میلادی با سرقت زمین فلسطینی ها و آواره کردن عرب های فلسطین دولت تشکیل داد .
این مطلب به مناسبت شصتمین سالگرد اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در روزنامه پرسه چاپ شده است .
پرسه در مقاله ای به قلم هانس ورنر شایدل افزود : با وجود اینکه انگلیسی ها زمینه جنایات نازی را بوجود آوردند اما در حال حاضر یهودیان نیز رفتاری نظیر دولت نازی دارند و ناراحتی من از این است که ما مجبوریم این جنایات را از افکار عمومی جهانیان مخفی نگاه داریم .
وی با یادآوری برخی حقایق تاریخی از جمله اینکه بن گورین نخست وزیر وقت اسرائیل چند بار گزارش هایی در مورد اقدامات تجاوزکارانه سربازان اسرائیل علیه اعراب فلسطین هنگام ورود به روستاهای عرب نشین را افشا کرد افزود : اعراب فلسطینی ناچار تمام هستی خود را گذاشته آواره کشورهای دیگر شدند.
این مقاله با اشاره به آنکه سازمان ملل با صدور مصوبه ای در 29 نوامبر سال 1948 نشان داد که از چنین سیاستی حمایت می کند و تمایل داشت که از منطقه تحت استعمار انگلیس یک کشور یهودی نشین تشکیل شود افزود : در 14 ماه می، بن گورین رژیم اسرائیل را اعلام و پس از آن این رژیم طی سال های طولانی با سکوت کشورهای جهان مرتب در حال گسترش بوده است . ;160# شایدل با اشاره به دیدگاه یک تاریخ نویس که تشکیل رژیم اسراییل را نتیجه سرقت و آواره ساختن اعراب فلسطینی این منطقه دانسته افزود: این اتفاق در سال های 1947 و 1948 توسط اسراییلی ها علیه اعراب انجام شد و اسراییلی ها عامل این جنایات بودند .
بسیاری از سیاستمداران اسراییلی نظامیانی تعلیم دیده از سوی ارتش انگلیس بودند تا این اهداف را در فلسطین پیاده کنند.
در ادامه این مقاله آمده است : برنامه ای که علیه نیروهای مقاومت عرب در دهه سی میلادی پیش گرفته شد، هم اکنون نیز این سیاست از سوی رژیم اسرائیل ادامه دارد و بر این اساس نظامیان که قدرت نامحدودی دارند با مخالفان بشدت برخورد کرده وتلاش می کنند شبه نظامیان را اخراج کرده و یا آنها زندانی کنند.
این مقاله افزوده است : چنین برنامه ای را انگلیسی ها برای از بین بردن حقوق قانونی فسلطینی ها در منطقه طراحی کرده بودند و با به قدرت رساندن اسراییلی ها آن را عملی کردند و با این کار زمینه برای مهاجرت اتباع یهودی مقیم اروپا به منطقه فراهم شد .
شایدل در ادامه با تاکید بر اینکه کلیه تحولات جاری نیز از سوی یهودی ها برای ایجاد وحشت در مردم عرب منطقه صورت می گرفت افزود: آن عده از عرب های فلسطینی که در منطقه باقی ماندند، تحت سخت ترین شرایط به زندگی خود ادامه می دهند، خانواده های پرجمعیتی که با داشتن کودکان بیمار در بدترین موقعیت زندگی می کنند و سرنوشت آنها هنوز هم روشن نیست .
اروپام 1373**371** شماره 229 ساعت 16:20 تمام
۰ نفر