۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80733214
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد:نقش اصلاح گري مبلغان ديني با تحمل سختي‌ محقق مي شود

شهركرد- نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري وا مام جمعه شهركرد، عقلانيت و تدبير را از ضروري ترين ويژگي هاي مبلغان براي تبليغ دين بيان كرد و گفت:نقش اصلاح گري مبلغان ديني با تحمل سختي‌ها محقق مي شود

حجت الاسلام'محمدعلی نكونام' روز پنجشنبه در گردهم آیی 'طلایه داران تبلیغ' چهارمحال وبختیاری با بیان اینكه روحانیان باید زینت اهل بیتعلیهم السلام باشند، تصریح كرد: هنر مبلغ در آن است كه در برخورد با سلایق گوناگون درست و پسندیده رفتار كند و از نامهری و بدزبانی و سختی هایی كه اساس كار تبلیغ است، رنجیده خاطر نشود.

به گزارش دفتر روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری، وی گفت: از ضرورت های كار تبلیغ، شفقت و مهربانی است كه اقتضای آن داشتن رابطه ای مهربانانه با بندگان خداست.

امام جمعه شهركرد مبلغان را از بداخلاقی در امر تبلیغ برحذر داشت و افزود:كار انبیای الهی مهرورزی و محبت به مردم است و مبلغان نیز نباید كینه به دل راه دهند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه بردباری از واجبات تبلیغ است، گفت: مبلغ در موضوع تبلیغ با انواع نازیبایی ها روبرو است و داشتن حلم و سعه صدر سبب می شود این نازیبایی ها برایش آسان شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، صبر در تبلیغ را از ویژگی های بارز مبلغ دین خواند و گفت: اگر اخلاص در وجود یك مبلغ دینی حاكم شود، نصرت و یاری پروردگار شامل حال او خواهد شد.

547/