۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8072714
T T
۰ نفر

اولمرت به مصر می رود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8072714
اولمرت به مصر می رود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/23 کلیات تهران -ایهود اولمرت در آینده نزدیک با سفر به مصر، با حسنی مبارک دیدار و پیرامون موضوعات مختلف با وی گفت وگو خواهد کرد.
پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز دوشنبه نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این سفر پیرامون اوضاع غزه، چهارچوب توافقنامه آتش بس و روند مذاکرات اسراییل - فلسطینیان ، با رییس جمهوری مصر گفت وگو خواهد کرد.
برنامه سفر اولمرت به مصر در مکالمه تلفنی وی با مبارک در سی ام آوریل گذشته طرح ریزی شد.
در آن تاریخ هنوز موضوع رسوایی مالی اولمرت به این شدت حاد نشده بود، این پرونده با فاش شدن موضوع دریافت هزاران دلار رشوه توسط وی از یک بازرگان و سرمایه دار آمریکایی به نام موریس تالانسکی ابعاد تازه تری یافته است.
سفر اولمرت به مصر در چهارچوب سفر جورج بوش به منطقه و نشست هفته آینده سران عرب - اسراییل - آمریکا در شرم الشیخ، انجام می شود.
در همین ارتباط قرار است عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر امروز /دوشنبه/ وارد فلسطین اشغالی شود.
سلیمان در این سفر نتایج گفت وگوهای اخیر میان نمایندگان مصر و جنبش مقاومت اسلامی حماس و سایر گروه های فلسطینی حاضر در غزه را به اطلاع سرکردگان رژیم صهیونیستی خواهد رساند.
وی در فلسطین اشغالی علاوه بر اولمرت ، با ایهود باراک وزیر جنگ و تسیپی لیونی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
وزیر اطلاعات مصر همچنین با الی یی شای وزیر صنایع و بازرگانی این رژیم نیز دیدار و با وی راجع به یلعاد شلیت سرباز صهیونیستی که در اسارت رزمندگان فلسطینی است، گفت وگو خواهد کرد.
هاآرتص در ادامه می نویسد: پیشنهاد آتش بس که با همکاری مصر و حماس تنظیم شده، از اسراییل می خواهد که با گشوده شدن گذرگاه رفح و حتی گذرگاه های دیگر موافقت و تهاجم نظامی به غزه را متوقف کند.
در مقابل حماس نیز باید متعهد شود که پرتاب راکت و خمپاره را به شهرهای فلسطین اشغالی متوقف کند.
این آتش بس پیشنهادی به مدت شش ماه به طور آزمایشی در غزه اعمال می شود و پس از آن در صورت موفق عمل کردن، در کرانه باختری هم به اجرا در خواهد آمد.
به نوشته هاآرتص، اولمرت امروز به سلیمان تاکید خواهد کرد که پیشنهاد آتش بس باید در کابینه سیاسی - دفاعی اسراییل به تصویب برسد.
طبق این گزارش، آتش بس پیشنهادی به هر ترتیب که باشد، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حق حمله به گروه های باصطلاح تروریستی را در نوار غزه برای خود محفوظ می شمرد.
صویر** 1591 1358** شماره 055 ساعت 10:19 تمام
۰ نفر