پرونده انتخابات شوراي اسلامي در  خراسان شمالي بسته شد

بجنورد - دبير هيات نظارت بر چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي در خراسان شمالي گفت: هيات نظارت پس از بررسي شكايات داوطلبان و گزارش هاي ناظران، صحت نتايج انتخابات شوراهاي اسلامي شهري و روستايي اين استان را تاييد كرد.

'محمد اكبرزاده' روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: بر این اساس هیات نظارت استان صحت نتایج انتخابات را در 720 روستا و 18 شهر استان را تایید كرد.

وی اضافه كرد: علاوه بر آن صحت نتایج انتخابات 11 منطقه عشایری استان خراسان شمالی نیز مورد تایید هیات نظارت قرار گرفت.

دبیر هیات نظارت خراسان شمالی گفت: با وجود حدود پنج هزار نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان، انتخابات در فضایی آرام و سالم برگزار شد كه نتیجه آن مشاركت بیش از 80 درصدی مردم در این رویداد مهم سیاسی بود.

اكبرزاده افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، همكاری خوبی با رعایت وظایف قانونی بین هیات های اجرایی و نظارت وجود داشت.

در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در خراسان شمالی دو هزار و 399 نفر به عنوان اعضای اصلی این نهاد مردمی انتخاب شدند كه 108 نفر از منتخبان مردم مربوط به 18 شهر، دو هزار و 258 نفر مربوط به مناطق روستایی و 33 منتخب نیز مربوط به مناطق عشایری هستند.

در چهارمین دوره شوراهای اسلامی خراسان شمالی از 18 شهر استان، 14 شهر دارای پنج عضو شورا، یك شهر دارای هفت عضو، دو شهر دارای 9 عضو شورا و شهر بجنورد به عنوان تنها شهر بالای 200 هزار نفر جمعیت استان نیز دارای 13 عضو شورا است.

همچنین در چهارمین دوره شوراهای اسلامی در مناطق روستایی نیز از 720 روستای مشمول برگزاری انتخابات 671 روستا دارای سه عضو، 49 روستا نیز دارای پنج عضو و 11 نقطه عشایری نیز دارای سه عضو شورا هستند.

در این ددوره از انتخابات شوراهای اسلامی یكهزار و 556 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل شورا انتخاب شدند كه 45 نفر در شوراهای شهری، یكهزار و 489 نفر در شوراهای روستایی و 22 نفر نیز در شوراهای اسلامی 11 نقطه عشایری برگزیده شدند.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 24 خرداد امسال برگزار شد كه در استان خراسان شمالی 81 درصد از واجدان شرایط اخذ رای در آن شركت كردند. ك/3

2712/626