۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8072031
T T
۰ نفر
نمایش قدرت جمعی از نیروهای مخالف دولت لبنان در خیابانهای بیروت ..........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/02/87 بیروت - نیروهای مخالف دولت فواد سنیوره نخست وزیر کنونی لبنان پس از مسلط شدن بر اوضاع در غرب بیروت و وادار کردن شبه نظامیان گروه حاکم در این منطقه به نشانه پیروزی به شادی و نمایش قدرت پرداختند.
به گزارش ایرنا از بیروت ، دهها خودروی نظامی و معمولی مملو از نیروهای مسلح وابسته به گروههای مخالف دولت بعدازظهر امروز و پس از حدود 20 ساعت درگیری و عملیات نظامی ، به نشانه شادی ناشی از موفقیت خود ، صدها گلوله را به هوا شلیک کردند.
این افراد با نشان دادن دو انگشت خود به شکل هفت و به نشانه پیروزی بطور منظم و با به صدا درآوردن بوق خودروها و روش کردن چراغهای خودرو در خیابان الحمراء مرکز بیروت و نزدیک قصر خانوادگی حریری موسوم به " قریطم" و خیابانهای اطراف آن پیروزی خود را جشن گرفتند.
در همین حال منابع خبری لبنان بعدازظهر امروز جمعه از پایان درگیری ها در شهر بیروت خبر دادند.
تلویزیون " المنار " رسانه تصویری "حزب الله" لبنان ، به نقل از یک مقام امنیتی در این باره اعلام کرد : در پی تسلط کامل نیروهای مخالف دولت لبنان بر مراکز شبه نظامیان گروه حاکم در غرب بیروت، درگیری هایی که بین دو طرف از دو روز گذشته آغاز شده بود پایان یافت.
بر اثر این درگیریها دست کم 11 نفر کشته و 21 نفر زخمی شدند.
در واکنش به تحولات دو روز گذشته ، احمد فتفت وزیر ورزش و جوانان کابینه فواد سنیوره با محکوم کردن این اقدام مخالفان، عوامل و دلایل این درگیری ها را به قدرتهای خارجی از جمله سوریه نسبت داد.
همچنین میشل فرعون وزیر مشاور دولت لبنان خواستار بازگشت مخالفان به اجرای طرح اتخادیه عرب برای حل بحران کشورش شد.
در همین ارتباط ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان نیز در گفت و گویی اعلام کرد وی و سعدالدین حریری رییس جریان سیاسی آینده تمامی دفاتر خود را در بیروت به ارتش لبنان واگذار کرده تا از آنها حفاظت شود.
جنبلاط گفته در بیروت قرار دارد و تحت حمایت ارتش است.
وی اظهارداشته کسی نمی تواند بر بیروت تسلط یابد و بر تصمیم های دولت بطور یکجانبه سیطره داشته باشد.
خاورم ** 2082 ** 2083 ** 265 شماره 129 ساعت 16:53 تمام
۰ نفر