مسـابقه كاريكـاتور «290 مدال براي كاپيتان راجرز» برگزار مي ‌شود

تهران - همزمان با فرارسيدن بيست ‌و چهارمين سالگرد حادثه سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران، پايگاه بين ‌المللي كارتون و كاريكاتور «مقاومت» فراخوان سومين مسابقه كاريكاتور خبـري روز كارتون​ را با موضوع «290 مدال براي كاپيتان راجرز» منتشر كرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، آخرین مهلت ارسال آثار 20 تیر 92 اعلام شده و داوری آثار در 24 تیر 92 انجام خواهد شد و قرار است اسامی منتخبان روز بیست و چهارم تیرماه ساعت 17 در پایگاه روزكارتون اعلام شود.

‌هر هنرمند می‌تواند با حداكثر 5 اثر در مسابقه شركت كند كه ابعاد طول یا عرض آن باید حداقل 1500 پیكسل و رزولوشن 300 dpi باشد و فرستادن مشخصات كامل و شماره تماس هنرمند به همراه آثار الزامی است.

تكنیك اجرا در این مسابقه آزاد است و آثار منتخب طبق تعرفه روزكارتون، از صاحبان آثار خریداری می‌شوند و همچنین از هنرمندان برگزیده برای عضویت در گروه كاریكاتوریست‌های روزكارتون دعوت به عمل خواهد آمد و علاوه بر آن حق استفاده از آثار شركت‌كننده، به هر نحو، برای روزكارتون محفوظ است.

دو نشانی پست الكترونیكی جهت ارسال آثار برای این مسابقه اعلام شده كه roozcartoon@gmail.com و info@roozcartoon.com است و دبیرخانه این مسابقه به آدرس تهران، خیابان آزادی، تقاطع نواب صفوی، شماره 187، طبقه سوم و تلفن : 66426741-021 اعلام شده است.

در بخشی از فراخوان این مسابقه آمده است: اكنون و در آستانه بیست و چهارمین سالگرد حادثه تلخ و جانگداز 12 تیر، از همه ایرانیان دعوت می‌كنیم در بازخوانی این رویداد و یادآوری این مقطع تلخ اما مهم از تاریخ ایران زمین مشاركت نموده و با ارسال كاریكاتور، كمك كنند تا فریاد مظلومیت زنان و كودكان پرواز ناتمام 655 ایران‌ایر را به گوش جهانیان برسانیم و خواهان درج رسمی این لكه ننگ در كارنامه‌ی دولت تروریست ایالات متحده آمریكا شویم.



** نخستین دوره جایزه جهانی ادبی استاد شهریار شهریور 1393 برگزار می‌شود

نظام ‌نامه جایزه جهانی یونسكو استاد شهریار از سوی كمیسیون یونسكوی سازمان ملل تصویب شد؛ بر این اساس نخستین دوره جایزه جهانی ادبی استاد شهریار شهریورماه سال 93 در تهران برگزار خواهد شد.

كمیته اعطای جایزه اعلام كرد كه این جایزه در سطح بالاترین ارزش مادی و معنوی در نوع جوایز مشابه در جمهوری اسلامی ایران و با ماهیت غیر دولتی اعطا خواهد شد.

بر اساس نظام نامه مصوب جایزه ویژه به برترین كار پژوهشی در قلمرو زبان و ادبیات فارسی و پژوهش در خصوص استاد شهریار – در صورت به دست آوردن حد نصاب‌های لازم – اعطا خواهد شد.

موضوع این جایزه بین المللی نوآوری و انجام كار علمی و پژوهشی و تألیفی در قلمرو زبان و ادبیات فارسی با تأكید بر آثار استاد شهریار خواهد بود.

مراسم اعطای نخستین دوره جایزه جهانی ادبی استاد شهریار در شهریور ماه سال 1393 در تهران برگزار خواهد شد.

فراهنگ(2)**9266 ** 1418