۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 80715054
T T
۰ نفر
جرايم خرد و دعاوي كوچك، دادگستري را از وظايف خود باز مي دارد

مراغه - قايم مقام رييس كل دادگستري آذربايجان شرقي گفت: جرايم خرد و دعاوي كوچك، دادگستري را از مهمترين وظايف خود باز مي دارد.

به گزارش ایرنا، 'الهیار شیخ احمدی' روز پنج شنبه در آیین تودیع دادستان عمومی و انقلاب مراغه افزود: بیشترین وقت قضات و كاركنان دادگستری های استان صرف این نوع جرایم شده در حالی كه این جرایم را می توان از طریق ریش سفیدان محل حل كرد.

وی اظهاركرد: هم اكنون زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاكم دادگستری استان كاهش یافته به طوری كه میانگین وجود پرونده ها در هر شعبه 100 فقره است.

قایم مقام رییس كل دادگستری آذربایجان شرقی، مقبولیت عمومی از دستگاه قضایی را بزرگ‌ ترین سرمایه برای این نهاد خواند و گفت: اگر مقبولیت دستگاه قضایی تضعیف شود، دیگر سرمایه‌ای برای مانور دادن باقی نمی ماند.

شیخ احمدی نوع نگاه مردم به دستگاه قضایی را مهم ارزیابی كرد و ادامه داد: اگر مردم به دادگستری و دستگاه قضایی كشور به دید عادل نگاه نكنند، این مساله عذاب آور بوده و آفت و آسیبی بزرگ برای نظام قلمداد می شود.

وی عملكرد دادستان عمومی و انقلاب سابق مراغه را رضایت بخش خواند و افزود: وی با همت، پشتكار و همكاری با مسوولان شهرستانی به عنوان برترین دادستان كشور در حوزه پیشگیری انتخاب شده است.

فرماندار مراغه نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: قوه قضائیه با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به عنوان ركن اساسی نظام، مسوولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده دار است.

'منصور صادقی اصل' افزود: دستگاه قضایی با بهره جستن از شرع مقدس اسلام دستاوردهای شگرفی را در زمینه های تدوین لوایح قضائی ، كاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروع بوجود آورده است.

'علی دیزجی' دادستان عمومی و انقلاب سابق مراغه به عنوان قاضی دیوان عدالت اداری و مشاور كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منصوب شده و كسب دادستان نمونه كشور در زمینه پیشگری از وقوع جرایم در بخش مواد مخدر در سال گذشته نمونه ای از كارنامه فعالیت وی در این سمت بوده است.

7483/590/587