۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 80714709
T T
۰ نفر
آشنا كردن بيشتر مردم با تاريخ دفاع مقدس وظيفه مسوولان اين حوزه است

اروميه - فرماندار اروميه گفت: آشنا كردن بيشتر مردم با تاريخ هشت سال دفاع مقدس، وظيفه مسوولان اين حوزه است.

جواد شریف نژاد روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی كاروانهای راهیان نور در ارومیه افزود: حفظ مواریث فرهنگی مرتبط با حوزه دفاع مقدس از وظایف مهم ماست و باید در این راستا گامهای اساسی تری برداریم.

وی اضافه كرد: مسوولان باید در راستای آشنایی مردم با تاریخ دفاع مقدس و رشادتهای رزمندگان و حتی ساكنان شهرهای بمباران شده در زمان این جنگ تحمیلی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی اظهار كرد: هدف از اعزام كاروانهای راهیان نور نیز در همین راستاست و باید این امر را فراتر از مقوله گردشگری جنگ بدانیم.

فرماندار ارومیه گفت: ارومیه نیز در این خصوص باید مورد توجه مسوولان اجرایی قرار گیرد چرا كه این شهر یادگارهای زیادی را از زمان جنگ هشت ساله در خود جای داده است.

شریف نژاد موفقیت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف را نشانه عزت روز افزون ملت ایران عنوان كرد و ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه بسیار موثر است و باید در این راستا برنامه ریزی های مستمری صورت گیرد.

وی اضافه كرد: برغم حضور مستقیم ارومیه و مردم غیور آن در صحنه جنگ تحمیلی حتی پیش و پس از این جنگ، به جز چند مورد معدود، یادبود خاصی مشاهده در مركز استان نداریم كه این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه اعلام شد بیش از 400 نفر در قالب یك كاروان مقدماتی در چارچوب كاروان راهیان نور به ارومیه وارد می شوند و ارومیه تا پایان شهریور ماه سال جاری میزبان كاروانهای مختلف است.

8137/581