۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۲۴
کد خبر: 80712685
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: سند اشتغال بايد بتواند فرهنگ تعريف كار را تغيير دهد

كرمان- استاندار كرمان گفت: سند اشتغال بايد بتواند در فرهنگ تعريف كار تغييراتي ايجاد كند.

به گزارش ایرنا، 'اسماعیل نجار' روز سه شنبه در كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان كرمان افزود: همه دستگاههای اجرایی، مسوولان و افراد بانفوذ باید فرهنگ كار را در جامعه جابیندازند.

وی ادامه داد: در استان كرمان به معنای واقعی بیكاری وجود ندارد، اما در بسیاری موارد تنها كار را استخدام در ادارات دولتی می دانند و كار كردن در سایر شغل ها را كار نمی دانند.

نجار، با بیان اینكه فرهنگ كار از پشت میز نشینی باید تغییر كند، گفت: بخش عمده ای از استان كرمان را مناطق ممنوعه برای افاغنه اعلام كرده ایم اما در برخی نقاط استان درخواست به كارگیری افاغنه را برای بخش كشاورزی و سایر طرح های عمرانی دارند.

استاندار كرمان گفت: در جنوب استان كرمان برخی فرمانداران كمبود نیروی كار برای برداشت محصولات را نگران كننده عنوان می كنند.

وی تصریح كرد: از سوی دیگر نیز در شهرستان ارزوئیه، كشاورزی همه در دست افرادی غیربومی از فارس، یزد و اصفهان است و به صورت خانوادگی در آنجا سرمایه گذاری كرده اند، در حالی كه جوانان آنجا می گویند ما بیكار هستیم.

استاندار كرمان، تهیه سند اشتغال استان را به فال نیك گرفت و گفت: با كمك همه دستگاههای اجرایی این امر محقق شد و از هم دست اندركاران بویژه جهاد دانشگاهی تقدیر و تشكر می كنیم.

وی افزود: به طور معمول پس از رونمایی از یك سند مانند اشتغال، سلامت و توسعه، دستگاههای اجرایی به دنبال اعتبارات می آیند در حالی كه اجرای این سندها اعتبار جداگانه ای نیاز ندارد.

نجار، خاطرنشان كرد: باید تمام اعتبارات استان، سیاست گذاری ها و هدفگذاری ها منطبق با اسناد تنظیم شود تا به هدف نهایی این سند برسیم نه اینكه بخواهیم در این زمینه جزیره ای حركت كنیم.

وی در بخش دیگری بر استفاده از اشتغال در بخش شتر با وجود 30 هزار نفر شتر استان كرمان تاكید كرد و گفت: 500 هزار نفر می توانند از این تعداد شتر شغل داشته باشند.

استاندار كرمان، افزود: می توان در مشاغل خانگی از اعتبارات استان با كمك حوزه اشتغال بسیجیان و سپاهیان استفاده كرد.

نجار، بیان كرد: افزایش تولید و ارتقای كیفیت تولیدات باید با ایجاد اشتغال در بحث كشاورزی و دامپروری داشته باشیم و بر روی این مسئله سپاه، كمیته امداد و كشاورزی می توانند كار كنند.

وی ادامه داد: اشتغال خرد به نتیجه رسیده اما اینكه سرمایه در گردش نمی دهیم این خود یك اشتباه بزرگ است.

نجار، بر نظارت بر ایجاد مشاغل از سوی دستگاههای مختلف برای رسیدن به نتیجه مطلوب تاكید كرد.ك/2

7443/2624