۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۹
کد خبر: 80712605
T T
۰ نفر
واكنش اصناف خانه سينما به برگزاري مجمع نهادهاي صنفي سينمايي

تهران - اصناف خانه سينما در بيانيه اي، برگزاري مجمع منتسب به اين نهاد صنفي را جعلي دانسته و بر تمكين بر قانون تاكيد كردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این بیانیه كه عصر سه شنبه انتشار یافته آمده است: در روز سه شنبه چهارم تیر ماه 1392 فراخوان برگزاری «مجمع عمومی» خانه سینما با عنوان «جامعه اصناف سینمای ایران» از سوی شورای موسوم به روسای اصناف سینمای ایران منتشر شد، به اطلاع می‌رسانیم همه چیز این «خانه سینما»، این «مجمع عمومی» و این «شورای اصناف» منتسب به ما، جعلی و غیر قانونی است.

این بیانیه می افزاید: عنوان «خانه سینما» و «جامعه اصناف سینمای ایران» متعلق به ما است كه دارای اساسنامه به ثبت رسیده در اداره ثبت شركت‌ها ( به شماره 7674 و تاریخ 72/7/13 ) هستیم و بر اساس همین هویت قانونی، دستور انحلال خانه سینما كه از سوی «هیأت نظارت بر فعالیت موسسات فرهنگی وزارت ارشاد» صادر شده بود را در دیوان عدالت اداری ( دادنامه 910437 مورخ اول خرداد ماه 91 ) لغو كردیم و هم اكنون در حال پیگیری لغو تصمیم دوم هیات مذكور در خصوص توقف فعالیت خانه سینما نیز هستیم.

بیانیه اصناف خانه سینما تاكید می كند: ما از مدیریت خانه سینما می‌خواهیم تمام كسانی كه عناوین «خانه سینما» و «جامعه اصناف سینمایی ایران» را جعل و مورد استفاده قرار می‌دهند را تحت پیگرد قانونی قرار دهند و نام آنها را برای ما ذی نفعان جامعه صنفی سینمای ایران آشكار كنند.

این بیانیه از سوی انجمن بازیگران، انجمن جلوه‌های ویژه، كانون دستیاران فیلمبردار، كانون دستیاران كارگردان و برنامه ریزان، انجمن سینمایی فیلم انیمیشن، كانون فیلمنامه نویسان، انجمن صدای سینمای ایران، كانون كارگردانان، انجمن طراحان فیلم، كانون مدرسان ایرانی سینما، انجمن طراحان فنی، كانون آهنگسازان، انجمن عكاسان، انجمن تهیه كنندگان مستند، انجمن فیلمبرداران، انجمن فیلم كوتاه، انجمن گویندگان، انجمن مدیران سالنهای سینما، انجمن مستندسازان، انجمن منشیان صحنه، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، شورای عالی تهیه كنندگان و كانون تدوین‌گران منتشر شده است.

این در حالیست كه روسای صنوف سینمایی امروز(سه شنبه) در جلسه ای مشترك، بر جعلی بودن برگزاری مجمعی با عنوان خانه سینما تاكید كرده و امضای خود در ذیل اطلاعیه ای با این مضمون را جعلی خوانده بودند.

فراهنگ(1) ** 1983 ** 1071
۰ نفر