۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 80712416
T T
۰ نفر
اعترافات عضو ارشد موتلفه درباره «جريان انحرافي»

تهران- عضو ارشد مؤتلفه پس از پذيرش شكست سنگين اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري، اعترافاتش را با روزنامه آرمان در ميان گذاشت.

به گزارش گروه مجازی ایرنا، متن كامل گفت‌وگوی حمیدرضا ترقی با روزنامه آرمان به شرح زیر می‌باشد:



**بالاخره جریان انحرافی به چه سرانجامی رسید و روزهاست خبری از آنها نیست؟

جریان انحرافی در مجموع از ابتدا بزرگ كردنش برای كمرنگ كردن فتنه بود و بیشتر برای این بود كه این جریان كمرنگ شود و حواس همه به این مساله فرعی و حاشیه‌‌ای پرت شود بنابراین ما از ابتدا مخالف بزرگ كردن آنها بودیم و می‌گفتیم آنچه بزرگش می‌كنید آن قدر بزرگ نیست. بعد هم قوه قضائیه رفت، گرفت و برخورد كرد اما چیزی در نیامد.



**پس جریان انحرافی برای كمرنگ كردن فعالیت اصلاح‌طلبان و نقشه اصولگرایان بوده است؟

نقشه نبود. این جریان (انحرافی) توسط خود اصلاح‌طلبان بزرگ می‌شد و كس دیگری آنها را بزرگ نمی‌كرد. تمام مطبوعات اصلاح طلب در بزرگ كردن مشایی و جریان مشایی و انحرافی نقش اصلی را داشتند.



**شما هم خوشحال می شدید!

نه ما كه خوشحال نمی‌شدیم ما همیشه ناراحت بودیم كه چرا برخی در پازل اصلاح‌طلبان بازی می‌كنند و این مساله را به مساله اصلی كشور تبدیل كردند. مقام معظم رهبری هیچ وقت این موضوع را مساله اصلی كشور ندانستند و فرمودند مساله فرعی است. اینكه از جریان انحرافی ابزاری برای زیر سوال بردن كل عملكرد مثبت اصولگرایان بسازند، كار اصلاح‌طلبان بوده است.



**اما به هر حال این جریان از دل دولت اصولگرا بیرون آمد.

از ابتدا مشایی نه خودش را اصولگرا دانست و نه اینكه اصلا اصولگرایی را قبول داشت. اما چون در دولت آمده بود همه او را متهم كردند كه در درون اصولگرایی است در حالی كه دولتی كه مفهوم اصولگرایی داشت دولت نهم بود با ویژگی‌های خاص و اعضای خودش.



**با استناد به اظهارات خودتان مبنی بر اینكه دولت نهم اصولگرا بود اما این را هم می‌دانستید كه مشایی همراه احمدی نژاد است و باز هم برای دولت دهم به نفع این جریان تبلیغ كردید. علتش چه بود؟

مشایی موضع‌گیری‌هایش را از سال دوم دولت دهم شروع كرد و نه از دولت اول.

سیام(1)**1058
۰ نفر