۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹
کد خبر: 80712313
T T
۰ نفر
برنامه اوقات فراغت كميته امداد صومعه سرا آغاز شد

رشت - كلاس هاي تابستاني كانون رهپويان ولايت كميته امداد صومعه سرا با هدف غني سازي اوقات فراغت فرزندان خانوادهاي مددجوي اين نهاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس تبلیغات اسلامی صومعه سرا روز سه شنبه در آیین افتتاحیه این كانون اظهار كرد: این برنامه ها در مساجد، مراكز فرهنگی و قرآنی با همكاری روحانیون طرح هجرت و معلمان قرآن در سطح این شهرستان اجرا می شود.

حجت الاسلام 'منوچهر احمدی پور' افزود: زنده نگه داشتن اندیشه های دینی و برجسته كردن نقش آن در مراحل مختلف اوقات فراغت جوانان و نوجوان انقلاب اسلامی را بیمه می كند.

وی در ادامه با اشاره به این كه طرح اوقات فراغت به تربیت دینی نسل جوان كمك می كند، اضافه كرد: فصل تابستان، تعطیلی مدارس، مراكز آموزشی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان موضوعات مهمی است كه مسوولان فرهنگی باید جهت غنی كردن وقت آزاد آینده سازان جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی پور ادامه داد: برنامه های طرح تابستانی رهپویان ولایت باید خارج از حال و هوای كلاس و مدرسه با برنامه های جذاب و شاداب و پرنشاط اجرا شود تا شركت كنندگان بتوانند مهارت های علمی، عملی و هنری مورد نیاز زندگی خود را فرا گیرند.

وی ‌هدف از برگزاری چنین كلاس هایی را برقراری ارتباط با جوانان و شناسایی رابطین فرهنگی جوان با هدفمند كردن این فعالیت ها دانست و افزود: آشنایی با فرهنگ بومی هر منطقه تاثیر زیادی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی آن منطقه دارد.

مدیر كمیته امداد صومعه سرا نیز در ادامه این مراسم با اعلام این كه كلاس های رهپویان ولایت تا 26مرداد ادامه دارد، افزود: سهمیه كمیته امداد صومعه سرا برای برپایی این كلاس ها 220 نفر است.

'علیرضا محمدی'، محل برگزاری این كلاس ها را در دو مدرسه الزهرا در صومعه سرا و شهید بهشتی در شهر گوراب زرمیخ اعلام كرد.

وی ادامه داد: این كلاس ها در شش رشته احكام، قرآن، فنی و حرفه ای، نقاشی، ورزشی و برنامه های تفریحی و اردویی برای فرزندان خانوادهای تحت پوشش كمیته امداد صومعه سرا برگزار می شود.

كمیته امداد صومعه در غرب مركز گیلان 10هزار و 568 خانوار را زیر پوشش دارد.ك/2

ج*ص/ 603