۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80712165
T T
۰ نفر

تهران - رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران(ايدرو) گفت: ايجاد 300 طرح توسعه اي در كشور با يك راي منفي بيشتر از سوي نمايندگان مجلس به حد نصاب نرسيد و كنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ' غلامرضا شافعی' روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت دهه تولید ملی اظهار داشت:سازمان گسترش برای ایجاد اشتغال در مراكز كمتر توسعه یافته، طرح ' 300 طرح 300 نقطه ' را مطرح كرد و این طرح در مجلس به بحث گذاشته شد.

وی ادامه داد: از 213 نماینده حاضر در جلسه مذكور، 106 نماینده به این طرح رای مثبت و 107 نفر رای منفی دادند كه در نهایت این طرح با یك رای منفی بیشتر حد نصاب لازم را بدست نیاورد و ملغی شد.

شافعی با اشاره به سرمایه گذاری های این سازمان در بخش های مختلف بیان كرد: ایدرو 12 پروژه در حوزه صنایع نوین را در دست اجرا دارد كه نیازمند سرمایه گذاری 6214 میلیارد ریالی است. همچنین در بحث سرمایه گذاری در سایرحوزه های صنعتی 12 پروژه دارد كه كل منابع در نظر گرفته شده برای آن 11 هزار و 280 میلیارد ریال است.

رییس هیات عامل ایدرو جمع كل پروژه های در دست اجرای این شركت در حوزه های مختلف را 1933 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت:سهم سال 1392 این پروژه ها 671 میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته ی شافعی در فازهای 14 ،17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی حدود 9.5 میلیارد دلار كار از طریق ایدرو در حال انجام است.

رییس هیات عامل ایدرو تصریح كرد:در زمینه بهره برداری از صنایع موجود، ایدرو در 19 شركت دارای سهم بالای 50 درصد و در برخی دیگر از سهم كمتر از 50 درصد برخوردار است.

وی ضمن اشاره به عملكرد این سازمان در بخش خصوصی سازی ، از واگذاری 205 شركت زیرمجموعه این سازمان خبر داد و مبلغ كل واگذاری های انجام شده ازسوی ایدرو از سال 1369 تا 1392 را 3250 میلیارد تومان ذكر كرد و گفت:به غیر از این ها 17500 میلیارد تومان نیز رد دین شده است.

وی همچنین ارزش كل سهام واگذار شده بابت رد دیون دولت را 19 هزار میلیارد تومان ذكر كرد.

وی در مورد ایجاد شهرك های فناوری اظهار داشت: یكی از این شهرك ها در شیراز تقریبا به مراحل پایانی رسیده و شهرك های گرمسار و جهرم نیز در حال انجام كار هستند.

شافعی افزود: همچنین شهركی در بین جاده كرج و قزوین قرار دارد كه در حال رفع مشكل قانونی انتقال زمین آن هستیم.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت به سرمایه گذاری های این سازمان در حوزه صنایع دریایی نیز اشاره كرد و افزود: شركت ایزوایكو از شركت های وابسته به سازمان گسترش سال گذشته یكی از سه كشتی را كه تعهد ساخت آنها را داده بود به سازمان كشتیرانی تحویل داد و كشتی دیگر هم به آب انداخته شده و در حال رفع ایراد است.

وی تصریح كرد: ایدرو طی سال های گذشته دو قراردادبا شركت ملی نفتكش ایران داشته است كه از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

شافعی به احداث دو حوضچه خشك در بندرعباس نیز اشاره كرد و یادآور شد: این دو حوضچه در مراحل پایانی قرار دارد و نیازمند 12 میلیارد تومان برای اتمام كار و راه اندازی است.

اقتصام(3)**3917**1561