۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 80712013
T T
۰ نفر
بدنبال افزايش روابط اقتصادي با اقليم كردستان هستيم

قصرشيرين - سرپرست فرمانداري قصرشيرين گفت: بدنبال توسعه و گسترش روابط اقتصادي و تجاري و نيز افزايش مبادلات مرزي با اقليم كردستان عراق در مرز پرويزخان هستيم.

'یاور محمدی' روز سه شنبه در حاشیه حضور هیات اقتصادی منطقه گرمیان اقلیم كردستان در قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز رسمی پرویزخان نقش مهمی در رونـق و شكوفایی اقتصاد كشور و بویژه استان كرمانشاه دارد بطوریكه نیمی از صادرات غیرنفتی كشور به عراق از این مرز انجام می شود لذا خواستار افزایش حجم صادرات و روابط اقتصادی با طرف عراقی در این مرز هستیم.

وی تصریح كرد: در جلسه ای كه عصر امروز با مقامات منطقه گرمیان و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان قصرشیرین برگزار می شود در خصوص استفاده از حداكثر ظرفیت و پتانسیل های موجود مرز رسمی پرویزخان برای افزایش صادرات بحث و تبادل نظر می كنیم.

معاون فرماندار منطقه گرمیان اقلیم كردستان عراق نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روابط خوب و حسنه اقلیم كردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران گفت: مرز پرویزخان برای اقلیم و جمهوری اسلامی مرزی مهم است و نقشی ارزنده در مبادلات اقتصادی دو طرف دارد.

'شیخ عبدالله انور' افزود: تردد كالا و مسافر در این مرز رسمی زیاد و چشمگیر شده است بنابراین یكی از خواسته های مهم ما از طرف ایرانی 24 ساعته شدن فعالیت این مرز در جهت توسعه صادرات و مراودات مرزی است.

شهرستان قصرشیرین با 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی است كه روزانه بیش از 800 دستگاه كامیون انواع كالاهای ایرانی تنها از مرز پرویزخان به اقلیم كردستان عراق صادر می شود.ك/3

1234/567/9102