۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8070811
T T
۰ نفر

آمادگی مصر برای اعزام یک هیات امنیتی به عراق

۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8070811
آمادگی مصر برای اعزام یک هیات امنیتی به عراق .................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/02/87 خارجی.سیاسی.مصر.عراق.
وزیر امورخارجه مصر از آمادگی کشورش برای اعزام یک هیات امنیتی به بغداد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، "احمد ابولغیط" وزیر امور خارجه مصر روز یکشنبه اعلام کرد، قاهره منتظر چراغ سبز بغداد است تا برای بازگشایی سفارت خود در عراق یک هیات امنیتی به این کشور اعزام کند.
ابولغیط افزود، ماموریت این هیات امنیتی آن است که شرایط را برای بازگشایی سفارت مصر در بغداد بررسی و مطالعه کند.
ابولغیط که در یک نشست خبری با" شیخ حامد بن احمد آل خلیفه" همتای بحرینی خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ می داد، خاطر نشان کرد:"ما هیچ مانعی برای اعزام یک هیات امنیتی به عراق مشاهده نمی کنیم. به محض آنکه مقامات عراقی به ما این اجازه را بدهند ما این هیات امنیتی را به این کشور اعزام خواهیم کرد." بر پایه این گزارش وزیر امور خارجه بحرین نیز برقراری امنیت در عراق و همچنین تضمین امنیت جانی کارکنان سفارت را مهمترین شرط بازگشایی سفارت کشورش در بغداد توصیف کرد.
وی ضمن ابراز تاسف از شرایط امنیتی موجود در عراق یادآور شد که به دلیل نبود امنیت در عراق،"احد شریف" سفیر مصر در بغداد جان خود را از دست داد و سفیر بحرین نیز از یک حادثه تروریستی جان سالم به در برد.
پیشتر "کاندولیزا رایس" وزیر امورخارجه آمریکااز کشورهای عربی خواسته بود تا در راستای حمایت از دولت "نوری المالکی"نخست وزیر عراق، سفارتخانه های خود را در بغداد بازگشایی کنند.
چندی پیش عربستان سعودی به دلیل نبود امنیت در عراق، از بازگشایی سفارت خود در این کشور امتناع کرد.
مترجمام **9041** 1396 شماره 129 ساعت 20:10 تمام
۰ نفر