۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۵۹
کد خبر: 80707143
T T
۰ نفر
كشت وصنعت اسفراين مقام نخست استاني در توليد محصولات كشاورزي را دارد

اسفراين - مديرعامل شركت كشت و صنعت آستان قدس رضوي اسفراين گفت: اين شركت كه جزو بزرگترين توليد كننده شير و محصولات كشاورزي و دامي در خراسان شمالي به شمار مي رود، مقام نخست استاني توليد محصولات دامي و كشاورزي را دارد.

'عبدالرحیم تقی زاده' روز پنج شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اكنون این شركت در زمینه تولید شیر، ‌تلیسه، ‌گوشت قرمز، ‌گندم، ‌جو، ‌چغندر قند، ‌دانه هندوانه آجیلی، ‌خربزه و سایر محصولات كشاورزی فعالیت دارد.

وی افزود: شركت كشت و صنعت آستان قدس رضوی اسفراین با هزار و 200 راس گاو كه 500 راس آن شیری است سالانه بیش از پنج هزار و 500 تن شیر مرغوب و باكیفیت تولید و به بازار عرضه می كند.

مدیرعامل شركت كشت و صنعت آستان قدس رضوی اسفراین گفت: مزرعه 'اسماعیل آباد' متعلق به آستان قدس رضوی دارای چهار هزار و 500 هكتار اراضی است.

به گفته وی، هر ساله بیش از 900 هكتار از اراضی مزرعه اسماعیل اباد زیر كشت محصولاتی از قبیل گندم، ‌جو، ‌چغندر قند، ‌یونجه، ‌خربزه، پنبه، ‌دانه هندوانه آجیلی می رود و بیش از هشت هزار و 240 تن محصول تولید و روانه بازار می شود.

تقی زاده از برداشت نخستین محصول پسته در مهر سال جاری از این مزرعه خبر داد و افزود: اكنون در این مزرعه، 10 هكتار باغ پسته بارور وجود دارد و مهر سال جاری نخستین برداشت پسته انجام و به بازار عرضه خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد 10 هكتار باغ پسته جدید در مزرعه اسماعیل آباد اسفراین خبر داد. وی با اشاره به این كه در اراضی مزرعه اسماعیل آباد، محصولات مرغوب كشاورزی تولید می شود، گفت: اكنون این شركت یكی از تولید كنندگان بذر گندم در سطح استان به شمار می رود و سالانه بیش از هزار تن بذر مرغوب گندم از اراضی این مزرعه تولید می شود. ك/3

7183/623