۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۹
کد خبر: 80707043
T T
۰ نفر

حدود سه درصد افراد جامعه به انحراف چشم مبتلا هستند

۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۹
کد خبر: 80707043
حدود سه درصد افراد جامعه به انحراف چشم مبتلا هستند

مشهد- دبيرعلمي همايش سراسري درمان هاي جراحي و غير جراحي استرابيسم گفت: شيوع انحراف چشم (استرابيسم) بين دو تا سه درصد افراد جامعه را شامل مي شود.

دكتر علی اكبر صابر مقدم روز پنج شنبه در حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیماری انحراف چشم، وقتی دو چشم می خواهند به یك علامت نگاه كنند، در یك راستا قرار نمی گیرند.

دانشیار چشم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در ادامه گفت: انحراف چشم خطرات زیادی بدنبال دارد و می تواند منجر به تنبلی چشم و در نهایت كاهش دید، كم بینایی و نابینایی شود.

وی با بیان اینكه انحراف چشم در بزرگسالی قابل درمان نیست، افزود: این بیماری هر چه در سنین پایین تر تشخیص داده شود، درمان آن بهتر نتیجه می دهد.

دكتر صابر مقدم خاطر نشان كرد: افرادی كه سرشان را به یك طرف كج می كنند، ممكن است به انحراف چشم مبتلا باشند و این افراد در كودكی بیماریشان تشخیص داده نشده و برای تناسب دید، گردشان را كج می كنند.

این فوق تخصص استرابیسم در ادامه افزود: تاثیرات انحراف چشم در زیبایی و نحوه ارتباطات و تماس چشمی فرد نیز مهم است.

وی تشخیص زودرس و غربالگری از سنین كودكی را از جمله راهكارهای درمان انحراف چشم عنوان كرد و افزود:فرآیند درمان انحراف چشم طولانی مدت بوده و نیاز به حوصله والدین و صرف وقت دارد.

همایش سراسری درمان های جراحی و غیر جراحی استرابیسم به همت دانشگاه علوم پزشكی مشهد در طول روزهای 30 و 31 خردادماه در مشهد برگزار می شود.

7487/659