۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵
کد خبر: 80701685
T T
۰ نفر

بخش كشاورزي عرصه اي براي خلق حماسه اقتصادي است

۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵
کد خبر: 80701685
بخش كشاورزي عرصه اي براي خلق حماسه اقتصادي است

سنندج – نماينده ولي فقيه در كردستان با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، بخش كشاورزي را بهترين عرصه براي خلق حماسه اقتصادي دانست.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی روز یكشنبه در دیدار كاركنان جهاد كشاورزی استان با اشاره به خلق حماسه سیاسی در عرصه انتخابات، پیروز اصلی این عرصه را مردم دانست و گفت: حضور یكپارچه مردم در پای صندوق های رای تمام جهان را شگفت زده كرده است.

وی آگاهی، موقعیت شناسی و دشمن شناسی مردم را عامل اصلی خلق حماسه سیاسی دانست و افزود: انتخابات در ایران نماد دمكراسی و مردمساری دینی است.

وی همچنین پیشرفت استان در زمینه كشاورزی را غیر قابل مقایسه با گذشته دانست و افزود: هم اكنون كردستان در بسیاری از زمینه ها به خودكفایی دست یافته است.

به گفته وی، خودكفایی در زمینه تامین غذا یكی از مسایل مورد توجه دولت ها در جهان است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به اینكه استان كردستان از قابلیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است گفت: بخش كشاورزی به عنوان یك مزیت مهم در اقتصاد كشور، باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی به رشد و شكوفایی كشاورزی كمك می كند تاكید كرد: استان كردستان باید به قطب كشاورزی تبدل شود.

حجت الاسلام شاهرودی وابستگی غذایی را بزرگترین تهدید برای كشورها دانست و افزود: این وابستگی در زمان جنگ، سبب آسیب پذیری كشورها می شود.

وی با اشاره به برخی آیات قرآنی در خصوص كشاورزی گفت: اهمیت اقتصادی این بخش در زندگی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در كردستان به اهمیت كار كشاورزی و بهره برداری از آب و خاك در اسلام اشاره كرد و افزود: بهترین روزی حلال نزد خداوند كار در بخش كشاورزی است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی جایگاه جهاد كشاورزی را در شكوفایی استان مهم ارزیابی كرد و خواستار تشویق كشاورزان در راستای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان شد.

به گفته وی با سرمایه گذاری در بخش كشاورزی باید امنیت پایدار را در بخش كشاورزی ایجاد كرد.ك/2

7352/533