۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۳
کد خبر: 80701682
T T
۰ نفر
مهدوي كيا: كنفدراسيون فوتبال آسيا برنامه خوبي براي پيشرفت پايه ها دارد

تهران - 'مهدي مهدوي‌كيا' سفير فوتبال پايه آسيا پس از سفر به آلمان و ويتنام به ايران بازگشت.

به گزارش ایرنا و به نقل از باشگاه پرسپولیس تهران، مهدی مهدوی‌ كیا كه پس از تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا در لندن و حضور در اردوی بایرن مونیخ و ضیافت دورتموند، 90 دقیقه در بازی خداحافظی میشائیل بالاك در تیم منتخب ستار‌گان فوتبال جهان به میدان رفته بود با دعوت كنفدراسیون فوتبال آسیا عازم ویتنام شد و در جشنواره فوتبال پایه شرق آسیا شركت كرد.

مهدوی ‌كیا كه به ایران بازگشته در باره سفرش به ویتنام گفت: پس از انتخاب به عنوان اولین سفیر فوتبال پایه آسیا، هفته گذشته در سفری چهار روزه عازم ویتنام شدم و به عنوان نماینده AFC در جشنواره فوتبال پایه ویتنام و تورنمنتی كه با حضور تیم های چهار كشور برگزار شده بود، شركت كردم.

كاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس در باره برنامه ‌های این جشنواره و سفرش به ویتنام تصریح كرد: جشنواره فوتبال پایه‌ای در ویتنام برگزار شد كه چهار هزار پسر و دختر نونهال و نوجوان در آن شركت داشتند. ما به مناطق مختلفی رفتیم و از نزدیك این مدارس فوتبال را زیر نظر گرفتیم. نماینده فیفا و نایب رییس فدراسیون فوتبال ویتنام نیز در این سفرها حضور داشتند و جلساتی به منظور بررسی اقدامات انجام شده برگزار شد.

مهدوی‌ كیا در ادامه گفت: تورنمنتی با حضور تیم ‌هایی از ویتنام، تایلند، لائوس و فیلیپین برگزار شد كه ما از نزدیك این بازی ‌ها را زیر نظر گرفتیم و با نمایندگان كشورهای لائوس، فیلیپین و تایلند هم در باره برنامه ‌های فوتبال پایه‌شان صحبت كردیم. من برحسب ماموریتی كه داشتم با نماینده فیفا جلسات متعددی داشتیم و گزارشی از این برنامه‌ها را به AFC ارایه خواهیم كرد.

سفیر ایرانی فوتبال پایه آسیا خاطرنشان كرد: با نكات جالبی در این سفر مواجه شدم. مسوولان با توجه به مین گذاری گسترده در ویتنام كه ناشی از دوران جنگ با آمریكایی ها است، به نونهالان و نوجوانانی كه در مدارس فوتبال آموزش می‌بینند، آموزش ‌هایی می ‌دادند تا آنها بدانند در كدام مناطق و كدام زمین‌ ها نباید بازی كنند.

علاوه بر فوتبال، آموزش‌ های زیاد دیگری نیز به آنها داده می ‌شد. جشنواره بسیار بزرگی بود كه چهار هزار نفر از چهار كشور در آن شركت داشتند.

مهدوی‌ كیا در پایان گفت: كنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه ‌های زیادی دارد و من نیز سعی می‌كنم به سهم خود در این برنامه ‌ریزی‌ها مشاركت داشته و برنامه‌ های لازم را ارایه كرده و با حضور در كشورهای مختلف آسیایی وضعیت فوتبال آن كشورها را پیگیری كنم.

ورزشی (1). ** 9118 ** 1589