۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 80701659
T T
۰ نفر
تيم كشتي آزاد جوانان ايران به مقام نايب قهرماني آسيا رسيد

تهران - تيم كشتي آزاد جوانان ايران در پايان مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان زير 20 سال آسيا در تايلند، با 63 امتياز، به مقام نايب قهرماني دست يافت.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، در پایان این مسابقه ها كه به مدت دو روز در شهر پوكت تایلند جریان داشت و بعدازظهر امروز (یكشنبه) خاتمه یافت، تیم هندوستان با 68 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های ایران و قزاقستان به ترتیب با 63 و 55 امتیاز به مقام های نایب قهرمانی و سوم نائل آمدند.

همچنین تیم های ژاپن، ازبكستان، كره جنوبی و قرقیزستان به ترتیب با 41، 41، 36 و 30 امتیاز در مكان های چهارم تا هفتم قرار گرفتند.

در آخرین روز این مسابقه ها، در وزن 55 كیلوگرم یونس سرمستی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل گانسوخ از مغولستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 16 بر 13 ولادیمیر كوردین از قزاقستان را مغلوب كرد اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 13 بر 6 مقابل سانگ هو وون از كره شمالی مغلوب شد و به دیدار رده‌ بندی راه یافت.

وی در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر مقابل ماندیك از هندوستان

مغلوب شد و در مكان پنجم قرار گرفت.

در وزن 60 كیلوگرم، فرزاد كولیوند در دور نخست با ضربه فنی فرناندو از سری لانكا را شكست داد. وی در دور دوم مقابل نوربیك دژاركینبایف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید اما در مرحله نیمه نهایی مقابل كوك گانگ كیم از كره شمالی در حالیكه

با نتیجه 10 بر 4 از حریف خود پیش بود، نتیجه را واگذار كرد و به دیدار رده ‌بندی راه یافت.

وی در دیدار رده بندی، شینگو آریموتو از ژاپن را با نتیجه 7 بر صفر شكست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 66 كیلوگرم، پیمان یاراحمدی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر كایرو كینجو از ژاپن را شكست داد. وی در دور دوم مقابل تائه جین جئون از كره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. یاراحمدی در مرحله نیمه نهایی مقابل بولات ساكایف از قزاقستان با نتیجه 7 بر صفر شكست خورد و به دیدار رده ‌بندی راه یافت. یاراحمدی در دیدار رده ‌بندی، سائو نگو از ویتنام را با نتیجه 8 بر صفر شكست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 74 كیلوگرم، مصطفی قیاسی در دور نخست، چانگ یانگ كیم از كره جنوبی را با نتیجه 9 بر 2 شكست داد. وی در دور دوم مقابل باسانتسگت از مغولستان با نتیجه 10 بر 3 به برتری دست یافت.

وی در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شد ساكن آتی جانوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر 2 شكست دهد. قیاسی در دیدار فینال كومار پرادیو از هندوستان را با نتیجه 8 بر یك شكست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 84 كیلوگرم، علیرضا كریمی در دور نخست، بكجان مربكوف از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر شكست داد. وی در دور دوم مقابل تارمانوخ گانبولد از مغولستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید.

كریمی در مرحله نیمه نهایی مقابل هیوك بیوم گوان از كره جنوبی با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید. وی در دیدار فینال به مصاف عظمت دولت بیكوف از قزاقستان رفت و توانست با نتیجه 10 بر 2 این كشتی گیر را شكست دهد و صاحب عنوان نخست شود.

در وزن 96 كیلوگرم نیز حاتم علی اكبرزاده مقابل فخرالدین سلیم زودا از تاجیكستان با نتیجه 4 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شكست كشتی گیر تاجیك مقابل حریف هندی، علی اكبرزاده از دور رقابت ‌ها حذف شد.

در این وزن، كشتی گیران قزاقستان و هندوستان فینالیست شدند.

روز شنبه نیز عبدالله قمی در وزن 120 كیلوگرم صاحب مدال طلا و مصطفی یعقوبی در وزن 50 كیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

رده بندی نهایی این مسابقه ها در وزن های مختلف از این قرار است:

50 كیلوگرم:

1 - كادیان مانگال (هند) 2- مصطفی یعقوبی (ایران) 3- كوكی ایشی تانی (ژاپن) و محمودجان شاوكاتور (ازبكستان)

55 كیلوگرم:

1- تتسویا یاماساكی (ژاپن) 2- سانگ هو وون (كره شمالی)

3- عظیم ایواهوف (قرقیزستان) و ماندیپ (هند)

60 كیلوگرم:

1- رادیپ كومار (هند) 2- كوك گوانگ كیم (كره شمالی) 3 - فرزاد كولیوند (ایران) و محمدسادیك دجورایف (ازبكستان)

66 كیلوگرم:

1 - بولات ساكایف (قزاقستان) 2- ویكاس (هند) 3- اورمات گازیبیكوف (قرقیزستان) و پیمان یاراحمدی (ایران)

74 كیلوگرم:

1- مصطفی قیاسی (ایران) 2- پرادیو كومار (هند) 3- تخرون خودجیف (ازبكستان) و ساكن آتجانوف (قزاقستان)

84 كیلوگرم:

1- علیرضا كریمی (ایران) 2- عظمت دولت بیكوف (قزاقستان)

3- سلیم خودجایف (تاجیكستان) و هیوك بیوم گوان (كره جنوبی)

96 كیلوگرم:

1- سومیت (هند) 2- یرموخامبت اینكار (قزاقستان) 3- هان گیول كیم (كره جنوبی) و یوسوكه یوشیكاوا (ژاپن)

120 كیلوگرم:

1- عبدالله قمی (ایران) 2- اولگ بولتیم (قزاقستان) 3 - اصلان بك گادویف (ازبكستان) و سارجیت (هند)

ورزشی (1). ** 1346 ** 1589