۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸
کد خبر: 80701532
T T
۰ نفر
شهداي موتلفه حقانيت حركت اسلام خواهي ملت ايران را ثابت كردند

اراك- حزب موتلفه اسلامي استان مركزي با صدور بيانيه اي به مناسبت سالروز شهادت شهداي موتلفه آورده است: شهداي اين حزب حقانيت حركت اسلام خواهي و مبارزه با استبداد و استكبار ملت ايران را به دنيا ثابت كردند.

در این بیانیه كه نسخه ای از آن یكشنبه به ایرنا ارسال شد، آمده است: 26 خرداد 1344 یادآور سحرگاه خونینی است كه رژیم ستمشاهی چهار مومن مجاهد را به دلیل ایمان به خدا، تعهد به امام راحل و اعدام انقلابی حسنعلی منصور تیرباران كرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهدای حزب موتلفه با انجام رسالت خویش و پایبندی به اسلام، نام و یاد خود را در تاریخ ماندگار كردند و دشمنان باید بدانند توهین به مقدسات اسلامی بی پاسخ نخواهد ماند.

حزب موتلفه اسلامی استان مركزی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: شهدای این حزب به دنیا ثابت كردند شهادت هنر مردان خدا بوده و ایرانی مسلمان در راه دفاع از ولایت، اسلام و قرآن برای جانبازی آماده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در مهر 1343 به دنبال تصویب قانون كاپیتولاسیون از سوی مجلس شورای ملی و سنا و در پی آن اعتراض آیت الله خمینی (ره) و سپس تبعید ایشان، هیات های موتلفه تصمیم گرفتند تا پاسخ مناسبی به اقدامات رژیم ملعون پهلوی بدهند بنابراین اقدام به ترور منصور نخست وزیر وقت كردند.

در ادامه این بیانیه یادآور شده است: دژخیمان رژیم حاج صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیك نژاد و رضا صفارهرندی را به رگبار بستند و خون پاكشان را بر زمین ریختند.ك/1

716/507