۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80701272
T T
۰ نفر
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در گيلان آغاز شد

رشت - رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي گيلان از آغاز اجراي طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در اين استان خبر داد.

'اسماعیل بشارتی مقدم' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از امروز در 30پایگاه در سراسر استان گیلان آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان، سازمان های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، بهزیستی و صدا و سیما همكاری دارند.

وی با بیان اینكه این طرح در دو مرحله مقدماتی و تخصصی به منظور ارزیابی نوآموزان اجرا می شود، خاطر نشان كرد: مرحله مقدماتی بررسی اختلالات جسمی حركتی، اندازه توده بدنی، قد و سن، معاینات اختلالات دهان و دندان، جلدی، اختلال رفتاری، وضعیت بینایی، شنوایی، هوش و معاینات پزشكی عمومی را شامل می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان تصریح كرد: در مرحله مقدماتی سوابق واكسیناسیون نوآموز مورد بررسی قرار می گیرد كه در صورت ناقص بودن برای تكمیل واكسیناسیون به مراكز بهداشت ارجاع خواهند شد.

وی بیان داشت: نوآموزانی كه نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند، برای ثبت نام به دبستان مورد تقاضا معرفی و نوآموزانی كه در مرحله مقدماتی مشكوك به مشكل تشخیص داده شوند برای بررسی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع شده و پس از معاینات پزشكی و ارزیابی های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی ذیربط معرفی خواهند شد.

بشارتی مقدم خاطرنشان كرد: ارزیابی های تخصصی آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی تنها در مراكز و كلینیك های وابسته به اداره كل آموزش و پرورش استثنایی رایگان انجام می گیرد.

وی از اولیاء نوآموزان خواست با مراجعه به دبستان مربوطه پس از دریافت معرفی نامه با در دست داشتن شناسنامه، كارت واكسیناسیون تكمیل شده و دفترچه بیمه، یك قطعه عكس و مبلغ هشت هزار تومان به پایگاه سنجش مراجعه كنند.

وی اظهار داشت: لیست پایگاه های طرح سنجش سلامت استان گیلان علاوه بر ادارات آموزش و پرورش مناطق در سایت اداره كل آموزش و پرورش استثنایی نیز قابل رویت است.

سال گذشته در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گیلان 30 هزار و 627 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند كه 227نفر به مدارس استثنایی برای تحصیل و آموزش معرفی شدند.ك/3

7286/695