۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 80701063
T T
۰ نفر
بقاع متبركه و امامزادگان ايلام صاحب سند مالكيت مي شوند

ايلام- مدير كل اوقاف و امور خيريه ايلام از صدور سند مالكيت براي كليه بقاع متبركه و امامزادگان اين استان تا پايان سال جاري خبر داد.

حجت الاسلام 'محمد كاروند' روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع 56 بقعه متبركه و امامزاده استان تاكنون سند مالكیت 41 مكان متبركه به ثبت رسیده و مابقی آنها تا پایان سال جاری سند دار خواهند شد.

وی ادامه داد: بقاع متبركه و امامزادگان فاقد سند در مرحله درخواست و ثبت نام برای صدور سند مالكیت بوده كه با پیش بینی های به عمل آمده این كار تا پایان سال جاری به ثبت خواهد رسید.

وی اضافه كرد: تعدادی از این بقاع متبركه استان در فهرست آثار ملی و میراث فرهنگی به ثبت رسیده كه اخذ سند آنها نیازمند رایزنی با میراث فرهنگی و گردشگری است كه در صورت تایید هرگونه ساخت و ساز و تخریب از سوی این اداره كل انجام خواهد گرفت.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، همچنین به سند دار كردن مساجد، حسینیه ها و تكایای این استان اشاره و یادآور شد: تاكنون برای 60 مسجد، حسینیه و تكیه در مناطق مختلف این استان سند مالكیت صادر شده است.

كاروند ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری برای 40 مسجد، تكیه و حسینیه كه در نوبت ثبت نام هستند، سند مالكیت صادر شود.

وی بیان كرد: صدور سند مالكیت اماكن متبركه در راستای اجرای اصل ماده 147 قانون جدید ثبت اسناد و املاك كشور انجام گرفته است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، جلوگیری از وجود معارض، اثبات مالكیت و انجام اقدام های عمرانی در بقاع متبركه، مساجد، حسینیه و تكایا را از جمله اهداف صدور سند مالكیت عنوان كرد.

كاروند در پایان از همكاری سازمان ثبت اسناد و املاك، جهاد كشاورزی، بنیاد مسكن و منابع طبیعی در خصوص سند دار كردن اماكن متبركه و مذهبی با این اداره كل قدردانی كرد. ك/3

7171/540