۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 80694251
T T
۰ نفر
امدادگران اورژانس در طرح امداد ساحلي درياي خزر استقرار يافتند

تهران - رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور، از آغاز اجراي طرح امداد ساحلي اورژانس خبر داد و گفت: اين طرح از روز سه شنبه 14 خرداد آغاز شد و تا پايان روز 31 شهريور ماه امسال در استان هاي شمالي كشور ادامه خواهد داشت.

دكتر'محمد تقی طالبیان'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: طرح امداد ساحلی اورژانس كشور در دو مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای نجات جان افراد متاثر و گرفتار در محیط های آبی و دریایی استان های شمالی كشور در حال اجرا است.

وی گفت: در مرحله پیش بیمارستانی كه كارها در حال انجام است، به طور عمده آمبولانس های اورژانس و نیروهای فوریت های پزشكی به صورت آماده باش در كنار جاده ها در دو نوبت از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 17 تا 21 استقرار خواهد یافت و در مرحله بیمارستانی هم حضور متخصص مقیم در بیمارستان ها برای ارائه خدمت پیش بینی شده است.

طالبیان افزود: هم اكنون و در راستای اجرای طرح امداد ساحلی اورژانس كشور نیروهای امدادی مراكز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی استان گلستان در دو نقطه از پیش اعلام شده و مشخص از این طرح، نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان در پنج نقطه از پیش تعیین شده و نیروهای اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشكی استان مازندران در 30 نقطه مشخص و از پیش تعیین شده ساحلی مستقر شده اند.

وی به مسافران و گردشگران توصیه كرد از تنها گذاشتن كودكان در حاشیه ساحل و كنار رودخانه ها خودداری كرده و ضمن حضور در طرح های سالم سازی دریا، از شنا كردن در نقاط ممنوعه و پرخطر(شنا ممنوع)‌به خصوص در دریای طوفانی و مواج خودداری كنند.

طالبیان اظهار داشت: سالانه بیش از 15 میلیون مسافر و گردشگر از سراسر كشور به استان های ساحلی كشور دراستان های مازندران، گیلان و گلستان سفر می كنند كه 80 درصد آنان برای استفاده از دریا و ساحل به این خطه از كشور مراجعه می كنند.

وی اضافه كرد: طبق آمارهای دریافتی از كمپ های ساحلی اورژانس در استان های شمالی در سال گذشته شماری از هموطنان به علت آشنا نبودن با فنون شنا و مناطق پرخطر درمحیط های آبی و ساحلی استان های گلستان، گیلان و مازندران غرق شده اند.

وی افزود: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاكارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع و نصب و اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و كمپ های امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی كه جاذبه‌ توریستی متعددی دارد، انجام خواهد شد.

اجتمام(4)7029**1558
۰ نفر