۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۲۳:۳۵
کد خبر: 80688435
T T
۰ نفر

چند خبر كوتاه انتظامي سيستان و بلوچستان

۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۲۳:۳۵
کد خبر: 80688435
چند خبر كوتاه انتظامي سيستان و بلوچستان

زاهدان- ماموران انتظامي سيستان و بلوچستان در جريان ماموريت هاي محوله موفق به دستگيري سارق اينترنتي، سارقان خودرو و دو زورگير شدند.

به گزارش روز شنبه مركز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، پلیس فتا این استان بدنبال شناسایی و دستگیری یك جاعل و كلاهبردار در فضای مجازی به كاربران اینترنتی هشدار داد.

فردی با مراجعه به پلیس فتا سیستان و بلوچستان اعلام كرد: شخص یا اشخاصی ناشناس بصورت غیر قانونی از حساب وی مبالغ زیادی بصورت اینترنتی برداشت كرده اند كه مراتب در دستور كار افسران و كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

این گزارش حاكی است: با تجزیه و تحلیل پرینت حساب شاكی توسط كارشناسان پلیس فتا مشخص شد مبالغ زیادی بصورت اینترنتی از حساب مالباخته برداشت شده است كه در ادامه بررسی های فنی و دقیق كارشناسان پلیس سایبری استان مشخص شد سارق الكترونیكی با روش بسیار پیچیده ای اقدام به سرقت در فضای مجازی كرده و هیچ ردی از خود بر جای نگذاشته است.

در ادامه روند رسیدگی به پرونده كه هفته ها به طول انجامید كارآگاهان بالاخره توانستند سرنخی از متهم ناشناس پرونده بدست آوردند كه با پیگیری این سرنخ متهم پرونده در شهرستان دیگری شناسایی و با اخذ نیابت قضایی و اعزام به آن شهرستان نامبرده دستگیر و اقدامات قانونی برای انتقال وی به استان انجام شد.

متهم در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف كرد و گفت با توجه به مهارتی كه در فضای مجازی داشتم اقدام به ایجاد یك سایت جعلی كرده و با این كار توانستم اعتماد كاربران را جلب و مبالغ زیادی كلاهبرداری كنم.

سرگرد كارآگاه 'حسینی پور' كارشناس ارشد پلیس فتا سیستان و بلوچستان به كاربران توصیه كرد: متوجه سایتهای غیر مجاز و تقلبی در اینترنت باشند چون در فضای مجازی سایتهای زیادی اقدام به كلاهبرداری می كنند و شهروندان عزیز می توانند هرگونه ابهامی دراین خصوص را با پلیس فتا در میان گذارند.



*پلیس ایرانشهر دو زورگیر را به دام انداخت

با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان دو زورگیر هنگام فرار دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ماموران گشت كلانتری 12 شهرستان ایرانشهر در حین انجام وظیفه در یكی از خیابان های این شهرستان موفق شدند این دو زورگیر را كه با دیدن پلیس و بدون توجه به اخطارهای آنان اقدام به فرار كردند، دستگیر كنند.

ماموران با دستگیری این دو فرد مشكوك در حال بررسی مدارك هویتی آنان بودند كه دو نفر از شهروندان ایرانشهری به آنان مراجعه كرده و اظهار داشتند این دو فرد دقایقی قبل با تهدید سلاح سرد قصد اخاذی و زورگیری از آنان را داشته اند.

این گزارش می افزاید بدنبال اظهارات این دو شهروند بلافاصله دو متهم به زورگیری دستگیر و در تحقیقات تكمیلی پلیس به جرم خود اعتراف كردند كه تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.



* سرعت عمل پلیس ایرانشهر سارقان خودرو را ناكام گذاشت

دو سارق خودرو در ایرانشهر با اقدام به موقع پلیس در حین فرار شناسایی و دستگیر شدند.

مركز اطلاع رسانی پلیس به نقل از فرمانده انتظامی ایرانشهر اعلام كرد: این حادثه زمانی رخ داد كه یكی از شهروندان برای فروش خودرو خود به بنگاه معاملاتی مراجعه كرده بود و مورد طعمه دو سارق خودرو قرار گرفت.

سرهنگ 'علی ملكی آهنگران' گفت: سارقان خودرو كه در ابتدا خود را خریدار معرفی كرده بودند از راننده خودرو خواستند برای امتحان و تست خودرو چند دقیقه ای در خیابان های شهر گشت بزنند.

وی افزود: سارقان خودرو كه با این ترفند طعمه های خود را به خیابان های خلوت كشانده و در فرصت مناسبی خودرو آنان را سرقت می كردند اینبار نیز با همان شیوه و با تهدید سلاح سرد خودرو مالباخته را از چنگ وی در آورده و متواری شدند.

وی اظهار داشت: مالباخته كه تمام دارایی خود را بر باد رفته می دید با مراجعه به كلانتری 12 شهرستان ایرانشهر ضمن گزارش این سرقت از ماموران انتظامی كمك و یاری خواست.

فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: بدنبال این سرقت بلافاصله مشخصات خودرو مسروقه و سارقان فراری از طریق مركز فوریت های پلیسی 110 به كلیه یگان های انتظامی اعلام و طرح مهار نیز برای دستگیری هر چه سریعتر سارقان به اجرا در آمد.

وی بیان كرد: با این اقدام به موقع پلیس دقایقی از وقوع این سرقت نگذشته بود كه ماموران انتظامی پاسگاه شهردراز ایرانشهر این خودرو مسروقه را در محور ایرانشهر به سرباز شناسایی و طی یك تعقیب و گریز با شلیك چند گلوله متوقف كردند.

سرهنگ علی ملكی آهنگران خاطر نشان كرد: این دو سارق خودرو به نام های 'شیرمحمد.ب و عبداله.ب' برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات بیشتر به مراجع مربوطه تحویل داده شدند. ك/1

653