۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۹
کد خبر: 80688113
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد:رسانه ها فرهنگ ناب اسلامي را ترويج دهند

شهركرد-نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد ،نقش رسانه ها را بسيار مهم و حساس ارزيابي كرد و گفت:رسانه ها در اشاعه و ترويج فرهنگ ناب اسلامي كوشا باشند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام 'محمد علی نكونام ' روز شنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری افزود: رسانه ها برای ارتقا فكر و فرهنگ جامعه باید در وسط میدان باشند و فرهنگ ناب اسلامی و دینی را ترویج دهند.

وی تصریح كرد:رسانه به عنوان یك ابزار قدرت مطرح است و رسانه همواره باید نسبت به جایگاه مهم خود در جامعه حساس باشد.

نكونام یادآور شد:رسانه ، باید' طریق ' را نشان دهند ، چرا كه نشان دادن طریق رسالت انبیاء بوده است و این طریق همان راه راست و صراط مستقیم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: رسالت و وظیفه رسانه،بازیگری نیست و رسانه نباید برای جلب نظر مخاطبان خود ' فریب دهنده ' باشد.

به گفته وی،اگر رسانه ای راه نادرست را رفت،بدون شك در نظر مخاطب نیز جایگاهی نخواهد داشت و خطای بزرگی را انجام داده است.

نكونام ،به ظرفیت های موجود در چهارمحال و بختیاری اشاره كرد و گفت:رسانه ها باید این ظرفیت ها را با اتحاد و همدلی به مخاطبان خود معرفی كنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد افزود:اگر اختلاف در استان وجود داشته باشد ،این استان با این همه ظرفیت خدادادی نمی تواند راه به جایی ببرد.

وی،به وجود سرمایه گذاران چهارمحال و بختیاری در سایر استان های كشور اشاره كرد و گفت:زمینه سرمایه گذاری در این استان وجود دارد و این سرمایه گذاری در این ظرفیت، نیازمند همدلی و اتحاد است.

نكونام یاداور شد:رسانه ها و مطبوعات با فراهم سازی فضای اتحاد و همدلی زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان را فراهم كنند.

به گفته وی،اگر فضای همدلی و وحدت و اتحاد در این استان فراهم نشود سرمایه های اقتصادی،انسانی ،اجتماعی ،فرهنگی به سمت استان های دیگر خواهد رفت.

وی گفت:خدا انسان را خلق كرده و برای نیازهای انسان نیز راهكار لازم را قرار داده است و رسانه ها به انعكاس خواسته ها و مطالبات مردم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهركرد،نقد را یكی از ابزار كار رسانه ها دانست و گفت:این نقد باید سازنده و دو طرفه باشد و ظرفیت لازم برای نقد باید در جامعه ایجاد شود.

به گزارش ایرنا،در این نشست مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت رسانه ها در استان را ارائه كرد.

در پایان این نشست خبرنگاران نماز ظهر و عصر را به امامت امام جمعه شهركرد اقامه كردند.

7359