۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲
کد خبر: 80687327
T T
۰ نفر
عملياتي كردن ثبت آني اسناد به عنوان هدف نهايي دنبال مي شود

كرمان - معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: در چند سال گذشته حركت هاي عظيمي در اين سازمان آغاز شده كه هدف نهايي از اين حركت ها اجرايي و عملياتي كردن ثبت آني اسناد است.

به گزارش ایرنا، 'محمدمهدی انجم شعاع' عصر جمعه پیش از برگزاری انتخابات كانون سردفتران و دفتریاران استان كرمان در جمع شركت كنندگان در این انتخابات افزود: ثبت آنی به این معناست كه تمامی خدمات سردفتران در بانك اطلاعاتی كشور ثبت می شود و قابل دسترسی ذینفعان خواهد بود.

وی ادامه داد: با این شیوه دیگر هیچ خطری از جمله تحریف، جعل و انكار اسناد كه در حالت سنتی آن وجود داشت، اتفاق نخواهد افتاد.

انجم شعاع، بیان كرد: بسیاری از اسناد در بخش املاك است كه تاكنون تهیه بانك جامع اطلاعات املاك پیشرفت خوبی داشته و در آینده نزدیك به نتیجه می رسد و با شیوه ای نوین همه اطلاعات مربوط به املاك را در اختیار دفاتر ثبت قرار می دهد.

وی همچنین از راه اندازی بانك اطلاعات افراد ممنوع المعامله خبر داد و گفت: این كار از سوی دادگستری و بخشی از آن از طریق قوه قضاییه و دیوان عالی كشور در دست پیگیری است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: امروز دیگر دفاتر ثبت اسناد و املاك از حالت سنتی خرید اوراق خود خارج شده و با شیوه جدید و امنیت بالاتری این اوراق را با نام و شماره دفتر خود خریداری می كنند كه این مورد نیز گامی در مسیر پیشرفت است.

انجم شعاع، افزود: با ارسال خلاصه معاملات به صورت الكترونیك و كنترل اصالت اسناد هویتی از بسیاری تخلفات در این زمینه جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینكه در حال گذراندن این مراحل هستیم، تصریح كرد: همه سردفتران باید به عنوان جزئی از خادمان مردم با سیاست های سازمان همراه باشند تا خدمت بهتر ارائه شود.

وی با تاكید بر اینكه باید به اسناد رسمی بیش از گذشته بها داد، گفت: باید اسناد رسمی را به مردم بشناسانیم تا مزایا و خطرات استفاده نكردن از آن را بدانند و در دستگاه قضا نیز جایگاه مهمی برای این اسناد قائل باشیم.

انجم شعاع، با اشاره به پیشرفت دولت الكترونیك در قوه مجریه افزود: ما نیز در قوه قضاییه نباید عقب بمانیم و باید به راهی كه پیش می رویم اعتقاد داشته باشیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: اگر افراد هر چند اندكی باشند كه در صورت همكاری نكردن در این سیستم خلل ایجاد كنند، مهمترین مشكل برای آنها و مردم ایجاد خواهد شد.

وی به تشكیل جوامع و كانون های سردفتران و دفتریاران در كشور اشاره كرد و گفت: امروز نیز این كانون در كرمان به عنوان پنجمین استان راه اندازی خواهد شد و با مشخص شدن جایگاه قانونی كانون ها در استان ها می توانیم بركات وجود این كانون ها را به خوبی مشاهده كنیم.

انجم شعاع، افزود: لایحه اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی به شكل طرح در مجلس مطرح شده است كه با تصویب آن جایگاه قانونی كانون ها و دفاتر اسناد رسمی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به رعایت اخلاق در این كار و اینكه هر فردی در مسوولیت مقررات و حوزه مدیریتی و وظیفه خود نباید بی اخلاقی كند، تصریح كرد: عمده فعالیت تشكیلات نظارتی كشور رسیدگی به بی اخلاقی و پیشگیری از آنها محسوب می شود.ك/2

7443/8154/2624