۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۵
کد خبر: 80685123
T T
۰ نفر

سخنان عارف در برنامه راديو جوان

۱۵ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۵
کد خبر: 80685123
سخنان عارف در برنامه راديو جوان

تهران - 'محمدرضا عارف'، يكي از نامزد هاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: بايد به جوانان نسل سوم ميدان داده شود، زيرا مي توانند موفق تر نسل هاي قبلي عمل كنند.

به گزارش ایرنا، عارف كه در برنامه «پرس‌ و جو» رادیو جوان حضور یافته بود در خصوص برنامه های خود در زمینه اشتغالزایی گفت: مهمترین اولویت من تأمین اشتغال است و در این راستا سالانه یك میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهیم كرد.

عارف یادآور شد: ما در دولت آقای خاتمی با نفت بشكه‌ای 10 دلاری 700 هزار فرصت شغلی ایجاد كردیم.

وی احیای سازمان مدیریت و بهبود فضای كسب و كار را از اولویت‌های اصلی ‌ دولت خود عنوان و تصریح كرد: با اولویت سرمایه‌ داخلی سرمایه داران را جذب می كنیم،.

عارف توسعه صنعت گردشگری، توسعه بخش فناوری و اطلاعات، توسعه ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی و استفاده از منطقه جغرافیایی كشور را 4 ظرفیت بالقوه برای ایجاد شغل برشمرد و گفت: ما از منطقه جغرافیایی بسیار خاصی برخوردار هستیم به طوری كه می‌توانیم به قدرت منطقه ای تبدیل شویم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان اینكه در صورت كنترل نكردن نرخ تورم با مشكلات زیادی روبه روی خواهیم شد اعلام كرد: تلاش خواهم كرد تا نرخ تورم را تك‌رقمی كنم.

وی در رابطه با بحث هدفمندی یارانه ها اذعان داشت: هدفمند كردن یارانه‌ها از آرزوهای بزرگ دولت‌های بعد از انقلاب محسوب می شود اما باید سازوكار آن برنامه ریزی شود.

وی اظهارداشت: ما باید با افزایش درآمد‌های دولت، كاهش وابستگی به نفت را دنبال كنیم.

معاون اول دولت اصلاحات در خصوص برنامه های خود در زمینه سیاست خارجی اعلام كرد: با توجه به ویژگی‌های استراتژیكی كشور باید از جایگاه بالایی در سطح بین الملل برخوردار باشیم.

وی افزود: ما باید در روابط خارجی به حقوق دیگر كشورها احترام بگذاریم و از تجربیات و دستاوردهایمان برای حل مشكلات كشورها استفاده كنیم.

وی اظهارداشت: در روابط سیاسی با دیگر كشورها باید از ابزارهایی همچون هنر، رسانه و ورزش استفاده كنیم.

وی برنامه های خود در زمینه آموزش و پرورش را چنین بیان كرد: باید علاوه بر تدوین فلسفه نظام آموزشی، باید جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش ارتقاء پیدا كند و این شغل به اولویت اول جوانان برای استخدام تبدیل شود.

عارف توجه به ورزش را ضروری دانست و گفت: دولت باید روی ورزش آموزشی سرمایه‌گذاری كند و ورزش همگانی باید به نهادهای عمومی به خصوص شهرداری‌ها واگذار شود و سیاست توسعه باشگاه‌ها در شهرستان‌ها را به طور جدی پیگیری شود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینكه نباید ورزش را با یك نگاه سیاسی پیگیری كنیم، اعلام كرد: من بطور جدی تقویت فدراسیون‌ها را پیگیری می كنم زیرا دخالت سیاسی در فدراسیون‌ها را ناكارآمد می‌دانم.

معاون اول دولت اصلاحت اذهان داشت: وام‌های ازدواج باید افزایش پیدا كند و به صورت درازمدت پرداخت شود.

وی تصریح كرد: اگر بتوانیم مایحتاج اولیه زندگی را تأمین كنیم نرخ ازدواج بالا رفته و خانواده ثبات بیشتری پیدا می‌كند، از سوی دیگر باید با فعالیت‌های فرهنگی جوانان را با واقعیت‌های ازدواج آشنا كرد.

سیام(2)**9303 / 556
۰ نفر