۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۳۴
کد خبر: 80684158
T T
۰ نفر
امام جمعه داورزن خواهان كيفي كردن برنامه هاي اوقات فراغت جوانان شد

سبزوار- امام جمعه داورزن خواهان كمي و كيفي كردن برنامه هاي اوقات فراغت جوانان اين شهرستان شد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمود مداحی امروز در جلسه ای كه به منظور غنی سازی و پركردن اوقات فراغت دانش آموزان این شهرستان برگزار شد،گفت: با استفاده از استعدادهای موجود در شهرستان می توان به بهترین شكل پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان را تضمین كرد.

وی افزود: به رغم كمبود اعتبارات می توان با همكاری ادارات این شهرستان به بهترین وجه اوقات فراغت دانش آموزان را پر كرد.

وی در عین حال حضور اساتید اهل فن و صاحب سخن را در این شهرستان مهم دانست و گفت: باید با استفاده از این راهكار توجه مسوولان را به این شهرستان جدید التاسیس جلب نماییم.

امام جمعه داورزن برگزاری كلاسهای قرائت قرآن ، دوره های تخصصی استفاده از گیاهان دارویی و استفاده از مشاوران برای بهبود رفتارهای دانش آموزان را مهم دانست.

وی افزود: در راستای برگزاری كلاسهای اوقات فراغت می توان كلاسهای آشنایی با حرفه های مختلف از جمله پرورش ماهی ، باغداری و كشاورزی و همچنین صنایع دستی را تشكیل داد.

رییس اداره آموزش و پرورش داورزن نیز در این جلسه با اشاره به تلاش این اداره در برگزاری كلاسهای اوقات فراغت گفت: متاسفانه برخی مشكلات از جمله كمبود اعتبارات امكان اجرای بهتر كلاسهای اوقات فراغت را سلب كرده است .

محمد علی صادقی شكیب كاهش پایگاههای اوقات فراغت را یادآور شد و در عین حال گفت: موازی كاری برخی ادارات و نهادها از دیگر مشكلات برگزاری مناسب كلاسهای اوقات فراغت به شمار می آید.

وی ادامه داد: برخی نهادهای مسوول از جمله اداره اوقاف و امور خیریه و بسیج بایستی همراهی بیشتری در برگزاری این كلاسها داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری كلاسهای متعدد در طول تابستان گفت: ارایه مدرك معتبر به شركت كنندگان در این كلاسها از سوی سازمان فنی و حرفه ای باعث افزایش انگیزه آنان خواهد شد.

این مسوول استفاده از نیروی رایگان در آموزش كلاسهای اوقات فراغت را مهم دانست و افزود: استفاده از نیروهای بومی روستاها علاوه بر تشكیل مناسب كلاسها هزینه ای نیز برای دانش آموزان نخواهد داشت.

مسوول تربیت بدنی و جوانان شهرستان سبزوار نیز با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در طول تابستان، اظهارداشت: این اداره در نظر دارد تا سالن های ورزشی خود را در طول تابستان در روستای مزینان و شهر داورزن در اختیار ستاد اوقات فراغت قرار دهد.

مسوول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن عدم هماهنگی زمانی برگزاری كلاسهای اوقات فراغت این نهاد با آموزش و پرورش را یادآور شد.

محسن گلستانی برگزاری كلاسهای اوقات فراغت با عنوان طرح نشاط معنوی را خاطر نشان كرد و گفت: برگزاری این كلاسها در اماكن و بقاع متبركه خواهد بود.

وی اظهارداشت: قطعا استقبال دانش آموزان از برگزاری كلاسها در امامزادگان باعث افزایش نشاط معنوی آنان خواهد شد.

بخشدار مركزی شهرستان داورزن نیز غفلت های صورت گرفته در روستاها را یكی از مهمترین عوامل مهاجرت جوانان به شهرها عنوان كرد.

علی اصغر عین آبادی از مسوولان خواست تا با برگزاری مناسب كلاسهای اوقات و بدون هزینه برای دانش آموزان، زمینه های بروز استعدادهای دانش آموزان را فراهم آورند.

7499/659