۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۴۲
کد خبر: 80684064
T T
۰ نفر
رقابت 27 قاري و حافظ در سومين روز مسابقات بين المللي قرآن

تهران - برنامه هاي مسابقات بين المللي قرآن كريم در سومين روز شامل تلاوت 18 قاري و 9 حافظ است كه 'وحيد وكيلي' به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران نيز در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي به تلاوت آيات الهي خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا در سومین روز از برگزاری سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم، 'خالد غربسی' از الجزایر، 'لطیف انصار' از صربستان، 'محمدعلی خسروی' از افغانستان‌، 'سعید برات زاده' از آلمان، 'عبدالودود ماریكا' از سنگال، 'الخز علی حسین' از نرو‍ژ، 'محمد نور عبدالغنی احمد عبدالغنی' از سودان و 'مرتضی مهرزاد' از اكوادور به تلاوت آیات انتخاب شده می پردازند.

علاوه بر وحید وكیلی نماینده كشورمان،'محمد نوذر محمد هشام' از سریلانكا، 'فضل عبدالرحمن الشرقی' از یمن، 'سالم محمد سالم' از كنیا، 'اسكندر بك امیراف' از قزاقستان، 'سعودی ام كاندیسا' از فیلیپین، 'محمد كربلایی' از اتریش، ' رسلان قاسم اف' از آذربایجان،'نوكزارالله وردی اف ' از گرجستان ، 'مصطفی مامونا' از كنگو و 'نیانی عمر' از ساحل عاج در رشته قرائت هنر خود را ارایه می هند.

در رشته حفظ نیز 'غنصوری صدیق' از بوركینافاسو، 'محمد سیاف یوسف احمد غلونم سند' از كویت، 'حسن المدنی' از عربستان، 'سید عبدالزهرا فاخر حسن ابراهیم' ازبحرین، 'سعید آدم اسحاق واكا' از نیجریه، 'محمد نور آدم' از آفریقای جنوبی، 'آنار آقامیرزایوف' از آذربایجان، ' سیف الله عبدالرحمن اسماعیل' از اندونزی و 'احمد جانف محمد ظفر' از ازبكستان محفوظات خود را به بوته آزمایش می گذراند.

در مراسم امروز 'مسعود گرجی'، 'جواد پناهی' و 'احمد ابوالقاسمی' به عنوان قاریان افتخاری جان های تشنه و مشتاق به آیات الهی را با نوای ملكوتی قرآن سیراب می كنند.

سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم كه از 10 خرداد در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی آغاز به كار كرده و تا جمعه 17 خرداد مصادف با سالروز مبعث رسول اكرم (ص) ادامه خواهد داشت.

فراهنگ (3)**1003**1647
۰ نفر