۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 80683366
T T
۰ نفر
آيت‌الله مكارم شيرازي بر نقش روحانيون براي دعوت از  مردم براي مشاركت حداكثري در انتخابات تاكيد كرد

قم- حضرت آيت الله 'ناصر مكارم شيرازي' از مراجع عظام تقليد بر نقش روحانيون براي دعوت از مردم براي مشاركت حداكثري در انتخابات تاكيد كرد.

به گزارش ایرنا، وی در در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: روحانیون و مبلغان برای تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای، حق را بگویند و در این زمینه خدا را در نظر داشته باشند.

وی خاطر نشان كرد: روحانیون باید یكی از شاخص های كاندیدا ها كه خداباوری است را برای مردم تبیین كنند تا آنان بتوانند اصلح را انتخاب كنند.

وی در ادامه سخنان خود از مردم برای حضور گسترده و با شكوه در مراسم سالگرد ارتحال رهبر كبیر انقلاب دعوت كرد و افزود: باید یاد و خاطره آن مرد بزرگ و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داشته شود .

آیت الله مكارم شیرازی ادامه داد: سه روز تاریخی شهادت امام موسی كاظم(ع) ، رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و روز 15خرداد ، ارزش فراوان در نزد ملت ایران دارد .

وی با اشاره به شهادت امام موسی كاظم (ع) افزود: باید با تمام احترام برای شهادت امام كاظم(ع) مجالس عزای باشكوهی برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پانزده خرداد 42 افزود: باید دستاورد ها و ارزش های روزپانزده خرداد و شهدای آن برای نسل جدید بیان شود و یاد و شهدای این روز گرامی داشته شده و حق این ایام باید ادا شود . ك/2

/7402/ 550/