۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80683232
T T
۰ نفر

هشدار درمورد وقوع سيل بي سابقه در آلمان

۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80683232
هشدار درمورد وقوع سيل بي سابقه در آلمان

برلين - بارش بي وقفه باران هاي بهاري در ايالت هاي مختلف آلمان خطر وقوع سيلي 'بي سابقه' در برخي از شهرهاي اين كشور را افزايش داد.

به گزارش ایرنا،پس از روزها بارندگی بدون وقفه در ایالت های بایرن،بادن وورتنبرگ، تورینگن، زاكسن آن‌هالت و هسن آلمان، این ایالت ها با خطر سیل روبرو شده‌اند و خطر به اندازه ای جدی است كه نخست وزیر ایالت بایرن هشدار داده این سیل ممكن است بدترین و بی سابقه ترین در تاریخ آلمان باشد.

به گزارش اداره هواشناسی آلمان،میزان بارش در ماه گذشته (مه) ۱۷۸درصد نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد و در پنج ایالت آلمان،تنها در یك روز (جمعه ۳۱ مه/ ۱۰ خرداد) ۷۰ لیتر باران در متر مربع باریده است.

به گزارش رسانه های محلی،افزایش بی سابقه میزان بارش های بهاری در روزهای اخیر خطر وقوع سیل را بویژه در شهرهای كوچك و دهكده هایی كه در اطراف رودخانه ها شكل گرفته اند،تشدید شده و به همین خاطر نیروهای آتش نشانی و امدادرسان به حالت آماده باش درآمده اند.

درحال حاضر بارش در مناطق جنوبی و شرقی آلمان همچنان ادامه دارد و گزارش ها حاكی است كه با بالا آمدن آب رودخانه ها در این مناطق، عمق آب بین 5/9 تا 12متر افزایش یافته درحالی كه این عمق در حالت عادی حدود 7 متر می باشد.

ساكنان شهرهای كوچك در این مناطق كه بخاطر استفاده از مناظر طبیعی خانه های خود را در اطراف رودخانه ساخته اند،با بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و افزایش خطر سیل و تخریب،مجبور به تخلیه منازل مسكونی خود شده اند.

نیروهای امدادی در مناطق پرخطر برای مقابله با خسارات سیل حضور یافته اند و صدها سرباز و نیروهای صلیب سرخ برای كمك رسانی به این ایالت ها اعزام شده اند.

در برخی از دهكده های حاشیه رودخانه نیز سعی شده با قرار دادن گونی های شن و ماسه،مانع از ورود آب به مناطق مسكونی شوند كه البته به نظر می رسد این راه چندان قابل اطمینان نباشد.

جاری شدن سیل بویژه در ایالت بایرن موجب اختلال در حركت قطارهای شهری و بین شهری شده،چندین ایستگاه قطار به حالت تعطیل در آمده است و آب،مناطق مركزی شهر پاسائو در این ایالت را به طور كلی در برگرفته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان،وزیر كشور و مسوول حوادث غیر مترقبه آلمان برای بررسی وضعیت به مناطق سیل زده سفر كرده است و دولت ایالتی بایرن نیز ستاد بحران تشكیل داده است.

اروپام** 2051** 1701
۰ نفر