۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80683231
T T
۰ نفر

مكتب غني تشيع عامل پيشرفت جهان اسلام است

۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80683231
مكتب غني تشيع عامل پيشرفت جهان اسلام است

سمنان - جانشين فرماندهي سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: مكتب غني تشيع عامل پيشرفت جهان اسلام است و با وجود كارشكني‌هاي مختلف غربيان گرايش مردم دنيا به اسلام بيش از گذشته شده است.

'اسحاق هراسانیان' روز دوشنبه در گفت ‌و گویی به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: پس از گذشت نیم قرن انقلاب همچنان محكم و پایدار ایستاده‌است، سوسیالیسم به تاریخ پیوست و نظام سرمایه‌داری به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست و تنها مكتبی كه دنیا را اداره می كند،‌ تمدن اسلامی است.

وی افزود: امام (ره) در منشور روحانیت اسلام ناب را از اسلام امریكایی و اسلام مرفهان بی‌درد جدا كرده است.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: اندیشه ناب حضرت امام (ره) كه حاصل تفكرات همه علمای اعصار گذشته است در دنیا به ویژه در اروپا و امریكا در حال گسترش است و گرایش مردم دنیا به اسلام بیش از گذشته شده است.

هراسانیان با بیان اینكه افكار و اندیشه‌های امام (ره) به واسطه فناوری ارتباطات در دنیا گسترش یافته است، افزود: دشمنان نظام خیال كرده بودند، فناوری‌ها و پیشرفت‌هایی از قبیل اینترنت،‌ اینترانت، ماهواره و .. به نفعش است و می‌تواند تهدیدی برای كشور ایران باشد اما به فضل پروردگار این تهدیدات را به فرصتی برای ارائه علوم اسلامی و اندیشه‌های بزرگ دین همچون امام (ره) تبدیل كردیم.

وی اظهار داشت: مرام و مسلك امام (ره) قلب‌های انسان‌های بیشماری را به تسخیر خویش در آورده است و نهایت ارادت مردم به حضرت امام (ره) را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس نظاره‌گر بود،‌ جوانانی كه به عشق امام (ره) بزرگترین سرمایه خویش یعنی جانشان را در راه حفظ انقلاب، اسلام و امام زمان خویش نثار كردند.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اكنون حضرت امام (ره) حضور فیزیكی ندارند اما اندیشه‌های ایشان همچنان راهبردی است و توانسته‌ایم به واسطه اندیشه‌های ناب حضرت امام(ره) سنگرها و قله‌های جهانی را فتح كنیم.

هراسانیان شجاعت و جسارت حضرت امام (ره) را بی‌نظیر دانست و گفت: این روحیه انقلابی همان روحیه‌ای است كه سنگرها و چالش‌های مختلف را فتح كرد و انقلاب را به سرمنزل مقصود رساند و چشم جهانیان را خیره كرد.

رئیس ستاد ارتحال امام(ره) سپاه استان سمنان با تأكید بر حضور آحاد ملت در همایش بزرگ و بین‌المللی ارتحال امام (ره) گفت: مردم فهیم، دشمن‌شناس و زمان شناس ایران بار دیگر با حضور حداكثری خود حمایت خود از ولایت و دفاع از میراث امام (ره) كه همان انقلاب اسلامی است را به جهانیان اعلام می كنند.

هراسانیان عنوان كرد:‌ سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با همكاری سایر ادارات و نهادهای دولتی استان اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص اجرای هر چه بهتر مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره) را انجام داده است.

وی افزود: امسال اعزام كاروانیان به مرقد مطهر امام(ره) برای حضور در آیین ارتحال به دو شیوه ریلی و اتوبوسی صورت می‌گیرد و بنابر ثبت‌نام‌های صورت گرفته بیش از یك هزار و 200 نفر از شاهرود با قطار عازم تهران می شوند و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شركت اتوبوس‌رانی زائران راهی مرقد امام(ره) می‌شوند.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بیش از 145 دستگاه اتوبوس، حدود 30 دستگاه سواری سبك برای پشتیبانی و اعزام بیش از هفت هزار نفر از مردم این استان برای حضور در مراسم ارتحال امام(ره) در نظر گرفته شده است.

وی از ایجاد قرارگاه استانی شهید فهمیده به منظور اجرای برنامه‌های ویژه مراسم ارتحال امام(ره) خبر داد و افزود: در ایوانكی مكانی برای اسكان،‌پذیرایی و سرویس‌دهی به زائران در نظر گرفته شده است.ك/3

599/608