۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80683149
T T
۰ نفر

تعطيلي برخي پالايشگاههاي شركت فرانسوي توتال

۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80683149
تعطيلي برخي پالايشگاههاي شركت فرانسوي توتال

پاريس -'كريستف مارژوري' رييس شركت فرانسوي 'توتال'گفت: تعطيلي برخي از پالايشگاههاي شركت نفتي توتال در فرانسه و اروپا اجتناب ناپذيرخواهد بود.

به گزارش ایرنا، مارژوری كه بخشی از سخنان وی روزدوشنبه از طریق رادیو فرانس انفو پخش شد درعین حال از طرح مشخصی برای بسته شدن پالایشگاههای مورد نظر توتال بحثی به میان نیاورد.

این درحالی است كه از سال 2011میلادی تاكنون نیز تعدادی از پالایشگاه های خصوصی فرانسه از جمله دو پالایشگاه وابسته به شركت پتروپلوس هم به دلیل عدم نقدینگی و زیانده بودن شركت با بن بست مواجه شده و تعطیل شده است.

رییس توتال درسخنان اعتراضی، این امر را نتیجه جایگزینی انرژی های نوین و سبز به جای انرژی فسیلی عنوان كرد.

وی با بیان اینكه همگان موافق تولید گاز دی اكسید كربن كمتری باهدف حفاظت از محیط زیست هستند وبه تبع آن نیز تولید محصولات نفتی كم تر می شود، ولی این به آن معنی نیست كه پالایشگاه ها به طور كل كنار زده شوند.

رییس توتال همچنین ظرفیت های پالایشگاهی در فرانسه را بالا ارزیابی كرد ولی با اینحال آنرا رقابت پذیرتوصیف نكرد.

هم اكنون ازهشت پالایشگاه فعال درخاك فرانسه، پنج واحد پالایشگاهی وابسته به گروه نفتی توتال می باشد.

بنا به گفته مارژوری ، نزدیك به 10هزار نفر مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق فعالیت های پالایشگاهی در فرانسه امرار معاش می كنند.

فراهم كردن بستر و زمینه گذر از انرژی فسیلی و هسته ای به انرژی های نوین و سبز از وعده های دولت سوسیالیست فرانسه است.

' فرانسوا اولاند' درجریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی وعده كرده است تا سال 2016 در این راستا راكتور اتمی 'فسنهایم'فرانسه با بیش از40 سال قدمت در مجاورت مرز فرانسه و سوییس از چرخه تولید خارج شده و جای خود را به انرژیهای نوین جایگزین بدهد.

فرانسه در شرایطی مجبور به كاستن از تعداد پالایشگاههای خود می شود كه این كشور عملا حدود 75 درصد از انرژی مصرفی خود را از محل فعالیت تعداد 19نیروگاه اتمی خود تامین می كند.

اروپام**1495 **‌1064
۰ نفر