۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 80675654
T T
۰ نفر
رييس سازمان جوانان هلال احمر: رابطه نشاط و آسيب اجتماعي در جامعه معكوس است

تهران - رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر، ارتباط نشاط و آسيب اجتماعي را در جامعه رابطه معكوس دانست و گفت: روش نامتعارف رانندگي در كشور نشانه كمبود نشاط اجتماعي است.

'محمد جعفریان'روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با بیان آنكه آسیب های اجتماعی به صورت مستقیم جوانان را هدف قرار می دهد، گفت: میانگین سنی كشور هنوز نیز 29 سال و 4 ماه است كه جوان محسوب می شود.

رییس سازمان جوانان هلال احمر افزود: در این سازمان تلاش زیادی برای همكاری جوانان در ترویج نشاط اجتماعی صورت گرفته كه كسب تجربه توسط دیگران، موفقیت آنرا ثابت كرده است.

وی با بیان آنكه بلایای طبیعی نیز به نوعی عامل كاهش نشاط اجتماعی هستند، افزود: باید راههای مقابله با این سوانح را در جامعه شناسایی و تببین كنیم.

این مقام مسئول در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ادامه داد: امداد اجتماعی با كمك سازمان بهزیستی برای نخستین بار در زلزله آذربایجان شرقی بكار گرفته شد و نتایج بسیاری در بین حادثه دیدگان داشت به طوری كه منجر به پدید آمدن مقاله های علمی نیز شد.

وی اضافه كرد: در این زلزله با تبلیغ نشاط اجتماعی حدود 25 نوع خدمت مددكاری با همكاری داوطلبان هلال احمر و مددكاران ارائه شد.

رییس سازمان جوانان هلال احمر با بیان آنكه نیاز به تدبر و پرهیز در سطحی نگری به ویژه در كارهای فرهنگی در جامعه ضروری است، گفت: پیوستگی، تسلسل و پوشش برای فعالیت های اجتماعی موثر در ارتقا نشاط اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

وی توضیح داد: مددكاران حلقه هماهنگی بین دستگاه های مختلف فعال در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند.

جعفریان افزود: سازمان جوانان هلال احمر با ساخت 600 هزار مترمربع فضای فرهنگی و كانون آموزشی برای جوانان معارض قانون با همكاری سازمان زندان ها و با هدف افزایش نشاط اجتماعی، تلاش كرده تا این طرح مورد تشویق سازمان ملل نیز واقع شود.

وی افزود: با وجود حجم بالای مشكلات اجتماعی، در حال حاضر راهكارها نیز زیاد است كه با تلفیق هنر به علم مددكاری می توان به راحتی زمینه كسب موفقیت های متعدد را در ترویج نشاط اجتماعی فراهم كرد.

اجتمام(4)7029**1558
۰ نفر