۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 80675610
T T
۰ نفر

صليب سرخ جهاني: 400 هزارنفر در مالي آواره شده اند

۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 80675610
صليب سرخ جهاني: 400 هزارنفر در مالي آواره شده اند

پاريس - رييس كميته صليب سرخ جهاني گفت: 400 هزار نفر از شهروندان مالي از ماه ژانويه سال 2012 تاكنون از بيم درگيري ها منازل خود را ترك كرده و به مناطق ايمن تر رفته اند.

به گزارش ایرنا، 'پیتر مورر' روز سه شنبه با صدور بیانیه ای گزارش داد: اكنون در مالی 400 هزارنفر نقل مكان كرده وجود دارد كه اغلب در اردوگاه ها نیستند و توسط بستگانی پناه داده شده اند كه خود نیز وضعیت معیشتی نامناسبی دارند.

وی افزوده است: وضعیت معیشتی و زندگی پناهندگان مالی و افرادی كه آنها را پناه داده اند هر روز بدتر می شود.

مورر ادامه داده است كه نبود ثبات و امنیت لازم به انگیزه ای برای خودداری آوارگان در مالی برای بازگشت به منازل خود تبدیل شده است.

رییس كمیته صلیب سرخ جهانی گفت: همچنین تعدادی از آوارگان به كشورهای همسایه موریتانی، نیجر، بوركینافاسو و جنوب الجزایر پناهنده شده اند.

هلال احمر مالی و صلیب سرخ جهانی نیز از اول سال 2012 برنامه توزیع مواد غذایی در سطح مناطق شمالی مالی، شامل 'موپتی'، 'كیدال'، 'تومبوكتو' و ' گائو' را برای بیش از یك میلیون نفر نیازمند آغاز كرده اند.

نیروهای فرانسوی در پی پیشروی شورشیان شمال به سمت باماكو با هدف ممانعت از این امر، از 11 ژانویه 2013 حملات گسترده ای را با همراهی نیروهای چاد و نظامیان اعزامی غرب آفریقا علیه شورشیان آغازكردند و در زمانی كوتاه شهرهای یاد شده را از تصرف شورشیان آزاد كردند.

اروپام**1495**1516