۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 80669667
T T
۰ نفر
همه بايد تابع قانون باشند و هيچ كس خودش را فراتر از قانون اساسي نداند

گيلانغرب - قصرشيرين - امام جمعه گيلانغرب با اشاره به اعلام اسامي نهايي كانديداهاي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان گفت: همه بايد تابع قانون بوده و هيچ كس نبايد خودش را فراتر از قانون بداند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمدطاها مهری' در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب افزود: شورای نگهبان آگاهانه، عالمانه، شجاعانه و بدون اینكه تسلیم هیاهوهای رسانه ای و جوسازی ها شود به وظیفه قانونی خود در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری عمل كرد.

وی تصریح كرد: داوطلبان و مردم باید بدانند كسانی كه صلاحیت شان توسط نهادهای قانونی احراز نشده این به معنای نداشتن صلاحیت برای دیگر مسوولیت ها نیست بلكه هر مسوولیتی، شرایط و شاخصه های خاص خودش را می طلبد كه این مهم از سوی نهادهای قانونی احراز می شود.

مهری اظهار كرد: داوطلبان احراز صلاحیت شده برای ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهرر و روستا باید در درجه اول خدا و اخلاق اسلامی را فراموش نكنند و سپس برای اثبات خود، دیگران را نفی نكنند و به تخریب، شایعه پراكنی، افترا و بی آبرو كردن دیگران نپرداخته و از هزینه های بی مورد و اسراف پرهیز كنند.

وی افزود: مردم با بصیرت و آگاه هستند و مسایل را خوب رصد می كنند و مسایل كشور را با استفاده از ظریفت خوب رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی مردم دنبال كرده و در جریان برنامه های كاندیداها قرار می گیرند تا انتخابی اصلح و درست داشته باشند.

خطیب جمعه گیلانغرب اضافه كرد: واقعیت این است امروز دیگر احتیاج به هزینه های گزاف برای چاپ بنر، تیزر تبلیغاتی و پوستر كه بی نظمی چهره شهرها را بدنال دارد نیست بلكه مردم بدنبال بررسی برنامه های كاندیداها برای بخش های مختلف هستند.

مهری از كاندیداهای ریاست جمهوری خواست برای جلب آرای مردم، شعارها و وعده هایي ندهند كه از حدود قدرت و اختیارشان بیرون است و مراقب باشند آنچه با واقعیات و امكانات كشور سازگار است را به مردم وعده دهند.

امام جمعه گیلانغرب گفت: داوطلبان باید وابسته و دلبسته به نظام و قانون اساسي باشند و به آرمان‏هاي امام و رهبری و نظام اسلامي معتقد و پایبند بوده، مومن به هدف‏هاي انقلاب و نظام باشند چون پایبندی و دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی از بالاترین امور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریك سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‏المقدس (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) افزود: خرمشهر سند عزت و شرف یك ملت است و یك حادثه تاریخي و تاریخ‏ساز و الگوي كامل اندیشه و عمل نظامي و مدیریت كلان دفاعي، امنیتي و استراتژیك كشور است.

مهری اظهار كرد: ملتي كه حماسه مقاومت و آزادسازي خرمشهر را دارد، ثابت كرده دیگر مجالي براي تجاوز باقي نخواهد گذاشت چون با قدرت از امنیت ملي و استقلال خود دفاع خواهد كرد.

وی با بیان اینكه هویت ملت ایران برآمده از حماسه فتح خرمشهر است، یادآور شد: الهام ‏بخش تفكر و رفتار مردم ایران در صحنه‏هاي سیاسي، اجتماعي، نظامي و امنیتي و مقابله در برابر مداخله و تجاوز بیگانگان، به همین حماسه ها بستگی دارد.

وی فرا رسیدن 13 رجب فرخنده میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علي ‏بن ‏ابیطالب(ع) را به همه مردم مسلمان ایران اسلامی تبریك گفت و ایام البیض و سنت حسنه اعتكاف را گرامی داشت.

مهری همچنین سالروز وفات حضرت زینب كبري(س) را تسلیت گفت و به تغییر قبله مسلمین از بیت‏المقدس به مكه معظمه و سالروز هتك حرمت حرم مطهر حضرت امیر(ع) توسط مزدوران اشغالگر آمریكایي نیز اشاره كرد.

وی به هفتم خرداد سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شوراي اسلامي نیز اشاره كرد و گفت: مجلس در نگاه اكثریت قاطع مردم ایران كه صاحبان اصلي انقلابند محلي براي تدوین ‏نظام ارزشي مورد قبول جمهوري اسلامي و تهیه و تصویب قوانین اسلامي براي نیازهاي جامعه ‏در زمینه‏هاي مختلف است.

امام جمعه گیلانغرب افزود: نظام به قانوني غني و قوي و پرمایه‏اي كه بتواند پاسخگوي همه نیازها باشد و همه روزنه‏ هاي بي‏قانوني كه ممكن است مستمسك این و آن براي سو استفاده‏هاي گوناگون قرار گیرد را ببندد نیاز دارد لذا انتظار است كه مجلس با مسایل روز بصورت فعال ‏برخورد كند و با آگاهي كامل و اشراف بر وضعیت جامعه تصمیم گیری نماید.

وی خاطر نشان كرد: نمایندگان مجلس شوراي اسلامي كه اسوه اخلاق و رفتار اسلامي‏ و انساني هستند باید گفتار و كردارشان در هر روز و هر لحظه سرمشق ‏سازنده‏اي براي موكلین باشد چون مردم به مجلس بعنوان یك مكان مقدس كه جایگاه امناي ملت و شارحان‏ و تدوین ‏كنندگان احكام اسلامی براي اداره سالم و صالح جامعه است، نگاه مي‏كنند.ك/2

1234/9102